اینترنت در زمان برگزاری کنکور ارشد و دکتری قطع نمی شود

رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد در زمان برگزاری کنکور مقاطع ارشد و دکتری اینترنت قطع نمی شود.

رئیس سازمان سنجش کشور

براساس گزارش فرارو؛ رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به این که نخستین کنکور ۱۴۰۲ در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، اعلام کرد: "اینترنت در دو کنکور بعدی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری قطع نخواهد شد.

دکتر عبدالرسول پورعباس در جلسع مطبوعاتی که با حضور خبرگزاری های داخلی برگزار شد، اقدامات سازمان سنجش را در زمینه برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد تشریح کرد و علاوه بر آن، از سامانه طراحان سوال در محل سازمان سنجش آموزش کشور رونمایی کرد. پورعباس در مورد نحوه برگزاری این آزمون‌ها گفت: " ما از دو ماه پیش اقدامات لازم برای برگزاری دو آزمون مقطع ارشد و دکتری را که قرار است اواخر هفته جاری برگزار شود شروع کردیم. بطورکلی در این آزمون‌ها نزدیک به ۵۰۰ کد رشته محل تعریف گردیده است که ۲۴۷ کد رشته محل آن به آزمون دکتری و ۱۳۴ کد رشته نیز به آزمون کارشناسی ارشد تعلق دارد.

وی در ادامه افزود:" طراحی سوالات این دو آزمون بلافاصله پس از پایان برگزاری آزمون سراسری آغاز شد. 70 درصد از طراحان سئوال از نیروهای جدید سازمان هستند که به مدت چهار ماه از نظر فضای محیطی، ارتباطی و فیزیکی در قرنطینه کامل به سر می برند."

دکتر پور عباس با اشاره به این که نخستین مرحله آزمون سراسری ۱۴۰۲ از سلامت و امنیت کامل برخوردار بود، گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وقوع حتی یک تخلف به دست ما نرسیده است و مهم ترین دلیل آن، همین محدودیت‌های اینترنتی بود که در زمان برگزاری این آزمون اجرا گردید.

کلیه آزمون‌های سازمان سنجش همزمان برگزار می شوند!

رئیس سازمان سنجش در مورد برنامه تجمیع زمان کلیه آزمون های این سازمان گفت:"اولین تجمیع آزمون برای مقاطع دکتری و ارشد صورت می گیرد که تا اواخر این هفته شاهد آن خواهیم بود. ما قصد داریم برای صرفه جویی در هزینه ها چه از نظر منابع انسانی و چه از نظر مالی کلیه آزمون های مقاطع مختلف تحصیلی را به صورت همزمان در یک روز برگزار کنیم."

وی در مورد راه اندازی سامانه طراحان سوالات گفت: " افراد می‌توانند در حوزه طراحی سوال از طریق این سامانه به شکل مجازی فعال باشند. در واقع این سامانه کمک می‌کند که ما به بانک سوالات در آزمون‌های مختلف دسترسی داشته باشیم. این سامانه قرار است به زودی به دو سامانه دیگر شامل سامانه طراحی و برگزاری آزمون وصل شود و در واقع با راه اندازی این سامانه ما هر لحظه که اراده کنیم قادر به برگزاری آزمون خواهیم بود.


چاپ