قابلیت دسترسی به اینترنت آزاد برنامه نویسان با سرویس 403

وزیر ارتباطات و فناوری کشور از راه اندازی پلتفرم 403 برای دسترسی به اینترنت آزاد برنامه نویسان خبرداد!

وزیر ارتباطات و فناوری
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری ایران در مصاحبه مطبوعاتی خود از سرویس رفع فیلترینگ 403 رونمایی کرد و گفت "این پلتفرم با 200 سرویس جدید که به مرور زمان کامل تر هم خواهد شد، می تواند تمام نیاز برنامه نویسان را برطرف کند."


زارع پور در مورد وعده قبلی خود مبنی بر دسترسی برنامه نویسان، محققان و دانش پژوهان به سایت هایی که توسط دولت فیلتر شده اند، گفت:" هزاران سرویس و خدمات خارجی مردم ما را از دریافت خدمات خود محروم کرده اند. سرویس ها و ابزارهایی که مورد نباز جامعه برنامه نویسان و محققان است."

403برنامه نویسان نیاز به فیلترشکن ندارند!

طبق صحبت های وزیر، بسیاری از برنامه نویسان برای دسترسی به سایت های فیلتر شده از فیلترشکن برای مخفی کردن IP ایران استفاده می کنند. این کار هم امنیت سرورها را تهدید می کند و هم سرعت دسترسی را کند می کند. وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، با کمک شرکت های خصوصی و نخبگان کشور سرویس جدیدی راه اندازی کرد که امکان دسترسی سریع به تمام سایت‌های فیلتر شده را برای این دسته از افراد فراهم می کند.

زارع پور در ادامه گفت :« برنامه نویسان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://403.online با امکانات این سرویس بیشتر آشنا شوند.» او در مورد علت این نام گذاری توضیح داد: " از آن جایی که برنامه نویسان از طریق مراجعه به سایت های فیلتر شده با خطای 403 رو به رو می شوند، ما این نام برای سرویس جدید انتخاب کردیم. اگر افراد به سرویسی احتیاج داشتند که در این لیست نبود، کافی است در سایت ثبت نام کنند تا همکاران ما در شرکت های خصوصی آن را به لیست خود اضافه کنند."

با پلتفرم جدید برنامه نویسان نیاز به فیلترشکن ندارند. وزیر ارتباطات افزود : « به مرور زمان بر کیفیت ارائه خدمات سرویس های 403 اضافه خواهد شد.» این سرویس در حال حاضر فقط برای جامعه برنامه نویسی قابل دسترسی است اما، قصد داریم در آینده ای نزدیک امکان دسترسی بازارهای مالی را هم به آن اضافه کنیم.


با وجود آن که وزیر ارتباطات درباره توسعه دهندگان این پلتفرم از عبارت"همکاری با بخش خصوصی" استفاده کرد اما همچنان، هویت شرکت های سازنده این پلتفرم مشخص نیست.


چاپ