تغییر در طراحی و محل قرار گیری نوار جست و جوی گوگل

به نظر می آید که در پشت صحنه اپلیکیشن محبوب گوگل تغییراتی در حال رخ دادن است. به گفته میشال رحمان، سردبیر سابق XDA و سردبیر ارشد فنی فعلی در Esper، اعضای گروه تلگرامی Google News در حال مشاهده و بحث در مورد تغییرات محل قرار گیری و طرح‌های مختلف برای نوار جستجو در اپلیکیشن گوگل هستند. این تغییرات هم جنبه های مثبت و هم منفی دارد.

نوار جست و جو گوگل 3

به عنوان مثال، یک تغییر در طراحی در نوار جست و جو این است که عکس پروفایل شما را در گوشه سمت راست نوار جستجوی برنامه Google نمایش می دهد، جایی که می توان برای دسترسی به تنظیمات، روی آن کلیک کرد (تصویر را می توانید بالای این مقاله ببینید).می توان با اطمینان گفت که نقطه ضعف این طراحی جدید این است که نوار جست و جو در قسمت بالای صفحه قرار دارد و کلیک کردن ممکن است برای کاربران کمی مشکل باشد. ادغام نوار تنظیمات با نوار جستجو تفاوتی با آنچه در Gmail و فروشگاه Google Play است، ندارد و از همان طراحی استفاده شده است.

نوار جست و جو گوگل

تغییر دیگری که در حال آزمایش است، محل قرار گیری نوار جستجو است. در تصاویر به نظر می آید که محل قرار گیری نوار جست و جو به پایین صفحه منتقل شده است. با این حال، تصاویر نشان می دهند که در این نسخه آزمایش، عکس پروفایل کاربر و در نتیجه دسترسی به تنظیمات اپلیکیشن گوگل، دیگر در نوار جستجو ادغام نمی شود.

گوگل دوست دارد تست های به اصطلاح A/B را اجرا کند که در این مورد به نظر می آید که به زودی برخی از کاربران اندروید نوار جستجوی جدید را با دسترسی به تنظیمات یکپارچه در بالای صفحه دریافت کنند و برخی دیگر نسخه جدید را با نوار جستجو در پایین صفحه نمایش بدون ادغام تنظیمات دریافت کنند.

نوار جست و جو گوگل 2

پس از انجام آزمایش برای مدتی از زمان، گوگل کاربران اندروید را آماده می کند تا بین نسخه "A" یا "B" انتخاب کنند که کدام یک را بیشتر دوست دارند تا به نسخه دائمی تبدیل شود. سوالی که ممکن است برای خیلی ها پیش بیاید این است که گوگل کدام تغییر را انتخاب می کند یا تصمیم می گیرد وضعیت موجود را حفظ کند؟ در حال حاضر، هر کسی ممکن است حدسی داشته باشد.


چاپ