تیک تاک به نوجوان ۱۶ ساله کمک کرد جان خود را نجات دهد

اگر از والدین سوال کنید، احتمالاً به شما خواهند گفت که استفاده از فضای مجازی تیک تاک اتلاف وقت است. بسیاری از مادران و پدران آرزو می کنند که فرزندانشان وقت خود را صرف استفاده از این برنامه نکنند. اما مطمئنا والدین دختر ۱۶ ساله ای که روز سه شنبه در ایالت اشویل کارولینای شمالی مفقود شد، اینطور فکر نمی کنند.

یک مجله آمریکایی گزارش می دهد که این دختر با استفاده از حرکات دستی که در فضای مجازی تیک تاک یاد گرفته بود، توانست توجه راننده ماشینی را جلب کند و جان خود را نجات دهد. فردی که پشت خودرویی که نوجوان در آن زندانی شده بود رانندگی می کرد، علائم دست را تشخیص داد و به پلیس گفت که به نظر می رسد دختر "در شرایط اضطراب" است. کلانتری محل خاطرنشان کرد که سیگنال های دستی علامت های غیرکلامی هستند که "نشان دهنده خشونت خانگی یا من به کمک نیاز دارم." هستند.

جیمز هربرت بریک ۶۱ ساله پس از زندانی کردن یک دختر ۱۶ ساله به جرم "حبس غیرقانونی" دستگیر شد.

این نوجوان در صندلی عقب یک تویوتا متعلق به جیمز هربرت بریک ۶۱ ساله از چروکی، کارولینای شمالی بود. بریک پس از اینکه پلیس ماشین او را در جاده بین ایالتی متوقف کرد، به جرم "حبس غیرقانونی" دستگیر شد.

انزوا می تواند خطر خشونت در خانه را افزایش دهد. اگر نیاز به کمک داشتید از این علامت استفاده کنید:

دست را به سمت بالا نگه دارید و کف دست رو به شخص دیگر باشد.

انگشت شست را روی کف دست قرار دهید.

سایر انگشتان را روی شست به سمت پایین تا کنید.

 

علامت دست

سیگنال دست شناخته شده بین المللی را بیاموزید و ممکن است روزی جان شما را نجات دهد.

بنیاد زنان کانادا می گوید که یک سیگنال جهانی و بین المللی برای کمک در مورد خشونت خانگی یا سایر ناراحتی ها وجود دارد. این سیگنال را می توان با یک دست انجام داد. این علامت دست به این معنی نیست که فورا با پلیس تماس بگیر، بلکه به این معنی است که با احتیاط به من کمک کنید.

در حالی که این مورد خاص یک وضعیت خشونت خانگی نبود، گزارش شده است که همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های مرتبط با آن منجر به افزایش خشونت خانگی شده است. بنیاد زنان کانادا می‌گوید: "سیگنال دست برای کمک ابزاری است که ممکن است به برخی افراد کمک کند، اما برخی از افراد توانایی برقراری تماس تصویری را ندارند. لطفاً منابع، خدمات و برنامه‌های دیگری بیابید. در یک موقعیت ناامن در خانه مفید است."

پیشنهاد می‌شود زمانی که کسی نمی‌تواند آزادانه درباره موقعیت خطرناکی که در آن قرار دارد صحبت کند یا نمی‌تواند تماس برقرار کند، از سیگنال دست استفاده کند، این کار را با احتیاط از طریق دوربین وب انجام دهد. از جولای گذشته، تیک تاک تا به امروز ۲۵۳  میلیون بار از اپ استور و گوگل پلی استور دانلود و نصب شده است. تیک تاک تنها پنجمین برنامه غیربازی است که بیش از ۳ میلیارد نصب جهانی از فروشگاه های برنامه های iOS و Android را پشت سر گذاشته است.

در سطح جهانی، تیک تاک با ۸۵۰ میلیون بار دانلود، پرمخاطب ترین اپلیکیشن جهان در سال گذشته بود. واتس اپ با ۶۰۰ میلیون دانلود، ۲۵۰ میلیون نصب پس از تیک تاک، دوم شد.

سال گذشته، دولت ترامپ تلاش کرد تا تیک تاک را در ایالات متحده ممنوع کند یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد. همه اینها بخشی از تلاش رئیس جمهور سابق برای مجازات برخی شرکت های چینی، از جمله هواوی، به دلایل امنیتی بود. با نزدیک‌تر شدن تقویم به انتخابات ریاست‌جمهوری، ترامپ این موضوع را کنار گذاشت و دولت بایدن آن را پیگیری نکرد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ