قابلیت جدید Google Password Manager: اشتراک رمز با خانواده

کاربران اندرویدی دیگر لازم نیست نگران فراموشی رمز عبور باشند: با نصب بروز رسانی جدید برنامه Google Password Manager آنها قادر خواهند بود رمزهای عبور خود را با خانواده به اشتراک بگذارند.

گوگل پسور منیجر اشتراک رمز عبور

گاهی اوقات برنامه های وجود دارد مثل Netflix ، دیجی کالا، نماوا، Spotify و Amazon که شما با اعضای خانواده به صورت مشترک از آن استفاده می کنید. معمولا برای دسترسی اعضای خانواده باید رمز عبور را در اختیار آنها قرار داد. در چنین شرایطی شما چه کاری انجام می دهید؟ بله؛ رمز عبور را روی کاغذ یا از طریق پیامک برای آنها ارسال می کنید. اما گوگل در آپدیت بعدی برنامه Google Password Manager این مشکل را حل کرده است. به زودی ویژگی جدیدی به برنامه مدیریت گذرواژه Chrome اضافه می شود که اشتراک گذاری رمزها با اعضای خانواده را آسان‌تر و امن‌تر می‌کند.

گوگل پسور منیجر رمز عبور

اشتراک گذاری رمز عبور با اعضای خانواده می‌تواند دردسرساز باشد، به خصوص زمانی که شما عجله دارید و جزئیات ورود به حساب کاربری مشترک را نمی‌دانید. اگر برای نگه داری رمزهای عبور از برنامه مدیریت گذرواژه Google Chrome استفاده می‌کنید، می توانید از امکانات جدید بهره مند شوید. ویژگی جدید به اعضای Google Family Groups اجازه می‌دهد تا به راحتی و ایمن گذرواژه‌ها را در گروه با هم به اشتراک بگذارند. این قابلیت برای اولین بار در نسخه دسکتاپ Google Chrome و سپس در آخرین نسخه Google Play Services (نسخه 24.09.12 190400–610662703) توسط TheSPAndroid مشاهده شد. این ویژگی نشان دهنده این است که گوگل قصد ندارد این قابلیت را از دسترس کاربران دستگاه های اندرویدی دور نگه دارد.

همانطور که در تصاویر منتشر شده می بینید، یک دکمه جدید به نام "اشتراک گذاری" در زیر حساب ذخیره شده و در کنار گزینه های "ویرایش" و " حذف" وجود دارد. با انتخاب این گزینه، یک پیغام برای تایید اینکه می خواهید گذارواژه را با دیگران به اشتراک بگذارید نمایش داده می شود. این پیام یادآوری می کند که این رمز عبور فقط برای اعضای خانواده است و شما می توانید آن را در قسمت تنظیمات حساب گوگل مدیریت کنید.

البته ویژگی جدید هنوز در مراحل توسعه قرار دارد اما، اسکرین شات های فاش شده نشان می دهد که انجام این فرآیند برای گیرنده رمز بسیار ساده طراحی شد. بعد از به اشتراک گذاری رمز، گیرنده هنگام بازدید از وب سایت های مورد نظر در دستگاه خود راهنمایی را می بیند که به او اطلاع می دهد مجوز صادر شده است. در حال حاضر این ویژگی فقط بر روی رمزهای عبور اعمال می شود نه کلیدهای عبور! البته گوگل هنوز مشغول انجام تست آزمایشی است و احتمال دارد تا انتشار نسخه نهایی تغییرات جدیدی روی آن اعمال کند. با این وجود، اگر این ویژگی به صورت رسمی منتشر شود به احتمال زیاد دیگر نیازی به اشتراک گذاری رمزهای عبور از طریق روش های ناامن مانند پیام های متنی رمزگذاری نشده یا ارسال ایمیل نخواهد بود.


چاپ