گوگل کروم جدید مجهز به سه قابلیت هوش مصنوعی مولد از راه رسید!

نسخه جدید بروزرسانی گوگل کروم به سه ویژگی هوش مصنوعی مولد مجهز است.

گوگل کروم هوش مصنوعی مولد1

هوش مصنوعی مولد گوگل کروم می تواند به شما در سازماندهی برگه ها، ظاهر موتور جستجو و پیش نویس متن آن کمک کند. گوگل امروز با انتشار آپدیت جدید کروم با شماره M121 اعلام کرد که قابلیت های هوش مصنوعی مولد می تواند تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود ببخشد. این ویژگی ها شامل یک مرتب کننده برگه ها، یک دستیار برای پیش‌نویس متن و سفارشی‌سازی قالب های هنری و تم‌ها در کل فضای مرورگر. کاربران برای فعال کردن این ویژگی باید در صفحه مرورگر کروم علامت سه نقطه بالای سمت راست صفحه را کلیک کنند. سپس به قسمت Setting>> Experimental AIاز فهرست سمت چپ را انتخاب کنند. در اینجا باید هر سه آیتم هوش مصنوعی فعال شود.

قابلیت اول مربوط به Tab Organizer (سازماندهی برگه ها)می شود: هوش مصنوعی در این قسمت به طور خودکار روش هایی را برای طبقه بندی هر برگه باز در پنجره های Chrome شما پیشنهاد می دهد و گزینه ایجاد گروه را در اختیار شما قرار می دهد. این ویژگی معمولا برای زمانی که برگه های تکراری زیادی دارید می تواند مفید باشد. زمانی که گزینه " Organize Similar Tabs" را کلیک کنید، هوش مصنوعی تمام صفحات باز را براساس موضوع دسته بندی می کند. برای مثال: برگه های مربوط به خرید اینترنتی همه در یک مجموعه قرار می گیرند و به صورت پیش فرض نامی برای آنها به شما پیشنهاد می کند.

گوگل کروم هوش مصنوعی مولد2

یکی از ویژگی های دیگر مربوط به قسمت متن می شود. یعنی هوش مصنوعی مانند یک دستیار به کاربر در نوشتن متن پست های اجتماعی یا کامنت های گوگل کمک می کند. کاربر برای استفاده از این ویژگی باید «Help me write» را در قسمت Experimental AI فعال کند. با این کار شما به هوش مصنوعی اجازه می دهید جملات شما را به پایان برساند یا به شما در نوشتن ادامه متن کمک کند.

گوگل کروم دستیار متن

البته گوگل قابلیت سفارشی سازی را قبل از کروم در بخش های Mail یا Docs استفاده کرد. در حال حاضر کاربران نسخه آزمایشی می توانند با این ابزار تصاویر مرورگر خود را شخصی سازی کنند. نسخه موبایل این ویژگی به تازگی در گوشی های پیکسل پیاده سازی شد. برای این کار کافی است فقط «Customize Chrome» را در پنل کناری صفحه اصلی مرورگر انتخاب کنید و به هوش مصنوعی مولد دستور دهید تا یک تم برای شما بسازد. به عنوان نمونه: شما توضیحاتی در مورد یک «شهر ساحلی کوچک» جستجو می کنید. در قسمت پیش نمایش می توانید از بین تم های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی یکی را انتخاب کنید.

گوگل کروم هوش مصنوعی مولد3

گوگل با کمک این ابزار قصد دارد با موتور جستجوی Bing مایکروسافت که در سپتامبر گذشته با قابلیت های گروه بندی برگه های مبتنی بر هوش مصنوعی و دستیار متن معرفی شد، رقابت کند. البته گوگل در بین مرورگرهای اینترنتی بیشترین کاربر را در ایالات متحده دارد و مرورگرهای Bing، Firefox و Opera در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.


چاپ