مایکروسافت نسخه جدید Visual Studio 2022 ورژن 17.9 را منتشر کرد

مایکروسافت در نسخه جدید Visual Studio 2022 ورژن 17.9 امکان جستجو در کدها را برای توسعه دهندگان راحت تر کرد.

مایکروسافت ویژوال استودیو 2022 نسخه سوم

شرکت مایکروسافت قابلیت جستجو کد در برنامه Visual Studio 2022 ورژن 17.9 را تا حد زیادی بهبود داده است. این بروز رسانی به کاربران اجازه می دهد تا جستجوهای بیشتری مانند نام متغیرهای محلی، نظرات، نام پارامترها و انواع رشته ها را در برنامه ویژوال استودیو انجام دهند.

کاربران فقط کافی است از میانبرهای معروف Find in Files (Ctrl+ Shift+ F) و Quick Find (Ctrl+ F) برای دسترسی به ویژگی های جدید استفاده کنند. این ویژگی ها تجربه کدنویسی ساده‌تر و بهتری را برای آنها می تواند فراهم کند. یکی از ویژگی های مهم این نسخه مربوط به عملکرد جستجوی کد پیش فرض اصلی(Ctrl+ T) می شود. با این بهبود، کاربران می‌توانند نتایج جستجو را برای مواردی مانند نظرات و متغیرهای محلی که در نسخه قبلی امکان‌پذیر نبود، مشاهده کنند. این بهبود میزان بهره‌وری توسعه‌دهندگانی که در پروژه های بزرگ کار می کنند، افزایش می‌دهد.

مایکروسافت ویژوال استودیو2022 تغییرات

مایکروسافت علاوه بر بهبود جستجوی کد، نمای متن ساده را نیز ارتقا داده است. کاربران در این نسخه می‌توانند از دکمه‌های سمت راست نوار جستجو برای دسترسی به عملکردهایی مانند Match Case، Match Whole Word و Use Regular Expressions استفاده کنند. نمای متن ساده پیشرفته به کاربران امکان می‌دهد فیلترهای خود را اعمال کنند و نتایج را فقط به نتایج مربوط به متن محدود کنند. این انعطاف‌پذیری به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا جستجوهای خود را بر اساس معیارهای خاصی تنظیم کنند و دقت نتایج جستجو را بهبود ببخشند.

طبق بیانیه رسمی MicroSoft و به نقل از های فن تک؛ عملکرد جستجوی کد نسخه قبلی(2022 17.9 Preview 2) ارتقا یافته و مرحله تست آزمایشی را پشت سر گذاشته است. در حال حاضر نسخه بعدی تحت عنوان (Preview 3)  به صورت عمومی منتشر شده است. احتمال دارد تعدادی از این ویژگی ها در حالت پیش فرض وجود نداشته باشد و به همین علت کاربران نمی توانند این تغییرات را ببینند. برای حل این مشکل، کاربران فقط کافی است به صورت دستی عملکرد پیش نمایش را در تنظیمات فعال کنند تا به قابلیت جستجوی پیشرفته Visual Studio 2022  v17.9   Preview 3 دسترسی پیدا کنند.


چاپ