واتساپ برای رمزگذاری سرتاسر در تماس های واتس اپ

واتساپ در حال کار بر روی دو نشانگر بصری جدید است تا کاربران را در مورد رمزگذاری سرتاسر مورد استفاده در بخش های مختلف برنامه پیام رسانی مطلع کند.

این ویژگی‌ها در صفحه تماس و وضعیت برنامه در نسخه iOS واتس‌اپ مشاهده شده‌اند. در صفحه تماس، به کاربران اطلاع داده می شود که تماس های شخصی آنها با رمزگذاری سرتاسر محافظت می شود، در حالی که در صفحه وضعیت، یک پیام نشان می دهد که وضعیت کاربر رمزگذاری شده است.

whatsapp end to end encryption

نشانگرهای بصری جدید در واتس اپ توسط ردیاب ویژگی های واتس اپ WABetaInfo در نسخه iOS واتس اپ مشاهده شده
است. گفته می شود که این ویژگی در حال توسعه است، به این معنی که کاربران در حال حاضر نمی توانند آن را مشاهده کنند. اسکرین‌شات‌های نشانگرهای جدید عبارت «تماس‌های شخصی شما سرتاسر رمزگذاری شده‌اند» را در صفحه تماس‌ها، زیر فهرست تماس‌ها نشان می‌دهد. به طور مشابه، صفحه وضعیت عبارت "وضعیت شما رمزگذاری شده است" را در اسکرین شات هایی که توسط WABetaInfo به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد.
واتس‌اپ از همان پروتکل رمزگذاری مورد استفاده در سیگنال استفاده می‌کند، که امروزه به‌طور گسترده استاندارد طلایی در برنامه‌های پیام‌رسانی تلفن همراه امن در نظر گرفته می‌شود. این شرکت در سال 2016 برای پایگاه یک میلیارد کاربر خود، رمزگذاری سرتاسر همیشه روشن را برای همه چت ها فعال کرد. رمزگذاری انتها به انتها برای محافظت از ارتباطات طراحی شده است به طوری که فقط فرستنده و گیرنده قادر به دیدن آن هستند. محتوا. با این حال، بر خلاف سیگنال، ابرداده (یا اطلاعات مربوط به پیام‌های شما) با رمزگذاری سرتاسر محافظت نمی‌شود و با شرکت مادر Meta به اشتراک گذاشته می‌شود.
شایان ذکر است که واتس‌اپ قبلاً مجموعه‌ای از تبلیغات را در تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی در مورد رمزگذاری سرتاسری که برای پیام‌ها و پیوست‌ها در اپلیکیشن به کار می‌رود و همچنین ویژگی مشاهده یکبار منتشر کرده است. واتس‌اپ همچنین به کاربران اطلاع می‌دهد که هنگام شروع یک مکالمه جدید، چت‌هایشان با رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شود. به نظر می‌رسد که نشانگرهای جدید برای اطلاع دادن به کاربران طراحی شده‌اند که وضعیت و تماس‌ها نیز توسط همین فناوری محافظت می‌شوند و باید در نسخه‌های بتا و پایدار برنامه در آینده منتشر شوند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ