واتساپ کار را برای افراد غریبه سخت تر می کند

پیام رسان واتساپ-whatsapp به صورت پیش فرض تنها وضعیت آنلاین شما را با مخاطبین موجود به اشتراک می گذارد

به نظر می‌رسد واتس‌اپ در حال حاضر در حال کار بر روی سخت‌تر کردن اطلاعات برای افراد غریبه از وضعیت آنلاین شماست. سرویس پیام‌رسانی این فرآیند را چند هفته پیش آغاز کرد، زمانی که به کاربران بتا اجازه داد تا وضعیت "آخرین بازدید" خود را از مخاطبین خاص مخفی کنند، اما به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان می‌خواهند به‌طور پیش‌فرض، دیدن آخرین بار آنلاین بودن شما را برای غریبه‌ها سخت‌تر کنند. بر اساس گزارش WABetaInfo، واتس‌اپ در اندروید و iOS قابلیت مشاهده پیش‌فرض «آخرین بازدید» را از «همه» به «مخاطبین من» تغییر می‌دهد.

whatsapp emoji hero

رفتار پیش‌فرض جدید توسط پشتیبانی واتس‌اپ نیز برای یکی از کاربران توییتر تأیید شده است و به نظر می‌رسد این سرویس به طور خودکار آن را برای همه ارائه می‌کند. این تغییر بدین معنی است که افراد و مشاغلی که قبلاً با آنها چت نکرده‌اید، نمی‌توانند وضعیت شما را ببینند و بالعکس. در حالی که همیشه این امکان وجود داشت که گزارش‌های آنلاین شخصی خود را طوری تنظیم کنید که فقط برای مخاطبین یا حتی هیچ‌کس قابل مشاهده باشد، واتس‌اپ به‌طور پیش‌فرض به همه اجازه می‌داد تا وضعیت «آخرین حضور» همه را در گذشته ببینند.
این احتمالاً ضربه مهلکی برای برنامه های شخص ثالث خواهد بود که به غریبه ها اجازه می دهد وضعیت آنلاین دیگران را زیر نظر داشته باشند و به آنها بینش دقیقی در مورد عادات چت آنها و شاید حتی ریتم خواب و کارشان بدهد. از آنجایی که این سرویس‌ها به داده‌های وضعیت آنلاین در دسترس عموم متکی هستند، به طور فزاینده‌ای خوشبختانه بی‌فایده خواهند بود !
در حال حاضر، به نظر می‌رسد که می‌توانید وضعیت «آخرین بازدید» خود را به عقب برگردانید تا در تنظیمات برای همه قابل مشاهده باشد، اما با تغییر رفتار پیش‌فرض واتس‌اپ به این صورت، اگر این گزینه در نقطه‌ای حذف شود، تعجب نخواهیم کرد. صرف نظر از این، توصیه می کنیم به دلایل حفظ حریم خصوصی، وضعیت آنلاین خود را با کسی که شماره تلفن شما را در اختیار دارد به اشتراک نگذارید، بنابراین مطمئناً تغییری برای بهتر شدن است.
واتس اپ در حال حاضر سخت در تلاش است تا سرویس خود را خصوصی تر کند، حداقل در رابطه با افراد دیگر. به غیر از گزینه ذکر شده برای مخفی کردن stauts آنلاین شما از مخاطبین خاص در بتا، این شرکت اخیراً گزینه ای را نیز معرفی کرده است که پیام های شما را پس از یک بازه زمانی خاص به طور پیش فرض برای همه چت ها ناپدید می کند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید

 


چاپ