بزرگ‌ترین لحظات سال 2021 ویژگی جدیدی فیسبوک

فیس‌بوک کارت «سال با هم» را منتشر کرد و به کاربران اجازه می‌دهد بزرگ‌ترین لحظات سال 2021 را مرور کنند

فیس‌بوک ویژگی کارت «سال با هم» را در برنامه‌های اندروید و iOS این شرکت عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد لحظات مهم و برترین لحظات سال گذشته را به اشتراک بگذارند. این شرکت که اخیراً به متا تغییر نام داد، ویژگی مشابهی را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد ده داستان برتر سال خود را به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند دوستان، عکس‌ها، مکان‌ها و سایر تجربیاتی را که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته‌اند، به عنوان بخشی از کارت «سال با هم» مشاهده کنند. فیس بوک راه اندازی این ویژگی را آغاز کرده است که می تواند تا پایان سال استفاده شود.

facebook logo brett jorda

ویژگي«سال با هم» پست‌ها و محتوای اشتراک‌گذاری شده توسط کاربر را پیشنهاد می‌کند، که به عنوان یک پست جمع‌آوری و به اشتراک گذاشته می‌شود. با این حال، کاربران این ویژگی محدود به پست‌های پیشنهادی فیس‌بوک نیستند و کاربران می‌توانند تصاویر یا محتوای دیگری را حذف کرده و به جای آن انتخاب کنند. در صورتی که کاربران نخواهند خاطرات خاصی از سال گذشته را زنده کنند، می تواند مفید باشد. پس از اشتراک‌گذاری، پست (یا کارت) برای لیست دوستان کاربر یا کاربران منتخب، در صورتی که تنظیمات حریم خصوصی سفارشی را برای پست‌ها تنظیم کرده باشند، قابل مشاهده است.
هرچند، تلاش متا برای ترغیب کاربران به خلاصه‌نویسی و احیای بهترین لحظات سال خود به اپلیکیشن فیس‌بوک محدود نمی‌شود. این شرکت همچنین ویژگی مشابهی را برای کاربران اینستاگرام به نام پخش 2021 ارائه کرده است که به کاربر لیستی از داستان های برتر سال خود را نشان می دهد. اینها را می‌توان در سرویس اشتراک‌گذاری تصویر و ویدئو با فالوورهایشان جمع‌آوری و به اشتراک گذاشت. مانند کارت «سال با هم» در فیس بوک، این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا داستان های قدیمی تر از سال 2021 را در آرشیو Story خود با هم ترکیب و مطابقت دهند.
فیس‌بوک و اینستاگرام اولین برنامه‌هایی نیستند که این ویژگی‌های بررسی سالانه را در سال 2021 راه‌اندازی می‌کنند. این ویژگی در میان برنامه‌هایی که برای جلب مشارکت اجتماعی طراحی شده‌اند رایج است، و سرویس پخش محبوب Spotify نیز هر ساله ویژگی مشابهی به نام Spotify Wrapped ارائه می‌کند. نسخه 2021 Spotify Wrapped در 1 دسامبر(10آذر) معرفی شد و به کاربران این امکان را می دهد که آمارهایی مانند هنرمندانی که بیشتر به آنها گوش داده اند، آهنگ های برتری که پخش کرده اند و مدت زمانی که برای گوش دادن به موسیقی صرف کرده اند را مشاهده کنند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ