Windows 11 برنامه EdgeDeflector را مسدود می کند.

Windows 11 برنامه EdgeDeflector را مسدود می کند زیرا مایکروسافت کاربران را مجبور می کند URL ها را در Edge باز کنند.

کاربران ویندوز 11 که قبلاً به برنامه‌های شخص ثالث مانند EdgeDeflector اعتماد می‌کردند، اکنون مجبور به استفاده از مرورگر Edge هستند.
مایکروسافت تصمیم گرفته است تا برنامه محبوب شخص ثالث EdgeDeflector را در ویندوز 11 مسدود کند. این برنامه به کاربران کمک می کند تا پیوندها را در مرورگرهایی مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس باز کنند. با این حرکت جدید، مایکروسافت اکنون کاربران ویندوز 11 را مجبور می کند تا URL ها را از منوی استارت و نتایج جستجوی پنل ابزارک ها را فقط در مرورگر Edge باز کنند. دانیل الکساندرسن، توسعه‌دهنده EdgeDeflector با بیان اینکه به نظر می‌رسد این شرکت بر اساس یک پست وبلاگ، «تبلیغات، بسته‌افزارها و اشتراک‌های خدمات» را بر بهره‌وری کاربر اولویت می‌دهد، از این مسدود شدن انتقاد کرد.

hhhhsssaaaa

EdgeDeflector و سایر ابزارهای شخص ثالث مشابه به منظور کار بر روی پروتکل انحصاری microsoft-edge مایکروسافت توسعه داده شده‌اند که امکان باز کردن پیوندها در مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس را فراهم می‌کند. هفته گذشته، این شرکت برنامه EdgeDeflector را در یک بیلد پیش‌نمایش ویندوز 11 مسدود کرد، که در ابتدا گمان می‌رفت که یک باگ است. با این حال، یکی از سخنگویان مایکروسافت اکنون به The Verge تأیید کرده است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی ویندوز 11، تمام برنامه‌ها را از استفاده از پیوندهای پروتکل microsoft-edge منع می‌کند.
سخنگوی مایکروسافت گفت که سیستم عامل ویندوز به طور آشکار برنامه ها و سرویس ها را روی پلتفرم، از جمله مرورگرهای وب، فعال می کند. در عین حال، ویندوز همچنین در ویندوز 10 و ویندوز 11 تجارب مشتری نهایی خاصی را ارائه می دهد، تجربه جستجو از نوار وظیفه یکی از این نمونه ها از یک تجربه انتها به انتها است که برای هدایت مجدد طراحی نشده است. . هنگامی که ما از تغییر مسیر نامناسب آگاه می شویم، یک راه حل را صادر می کنیم."
با این حال، دانیل الکساندرسن، توسعه‌دهنده ابزار EdgeDeflector، این حرکت را در یک پست وبلاگ مورد انتقاد قرار داد. "اینها اقدامات یک شرکت توجهی نیست که دیگر به محصول خود اهمیت می دهد. مایکروسافت سرپرست خوبی برای سیستم عامل ویندوز نیست. الکساندرسن اظهار داشت: آنها تبلیغات، بسته نرم افزاری، و اشتراک خدمات را بر بهره وری کاربران خود اولویت می دهند.
این اولین اقدام محدودکننده مایکروسافت نیست، که قبلاً تغییراتی را در ویندوز 11 ایجاد کرده بود که جدایی از مایکروسافت اج را دشوارتر می کرد. کاربران ویندوز 10 قبلاً می‌توانستند با چند کلیک به مرورگر کروم، فایرفاکس یا هر مرورگر دیگری تغییر کنند. از سوی دیگر، ویندوز 11، کاربران را مجبور می کند تا مرورگر را به عنوان پیش فرض برای باز کردن فرمت های فایل های مختلف تنظیم کنند. Mozilla و Brave اخیراً تغییراتی را اعلام کردند که راه‌حل‌های مشابهی مانند EdgeDeflector را اجرا می‌کند. با این حال، این موارد نیز توسط به‌روزرسانی ویندوز 11 آتی مایکروسافت مسدود خواهند شد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ