رونمایی از تراشه پیشرفته دایمنسیتی9300 پلاس تا 7 روز دیگر!

مدیاتک قصد دارد تا 7 روز دیگر از تراشه پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی دایمنسیتی9300 9300 پلاس رونمایی کند.

پردازنده دایمنسیتی 9300

تراشه پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی دایمنسیتی 9300 پلاس مجهز به چهار هسته با عملکرد بالا از نوع X4-prime است. پیکربندی پردازنده پرچم دار مدیاتک برپایه تراشه های 4 نانومتری TSMC طراحی شد. تراشه مدیاتک اولین تراشه با هسته های بزرگ در جهان به حساب می آید که از عملکرد و کارایی بالایی برخوردار است.

هسته‌های فوق سریع X4-prime :

پردازنده دایمنسیتی 9300+ یک هسته از نوع Cortex-X4 Prime با فرکانس 3.2 گیگاهرتز دارد که سریع ترین تراشه در مقایسه با نسل های قبلی است. این هسته در کنار 3 هسته از نوع Cortex-X4 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و 4 هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتزی قرار گرفته است. این نوع پیکربندی به پردازنده، قدرت پردازش های سنگین تر و چند وظیفه ای را می دهد.

قابلیت پیشرفته هوش مصنوعی:

پردازنده دایمنسیتی 9300+ به یک پردازنده هوش مصنوعی (APU) توصعه یافته مجهز است که می تواند عملکرد هوش مصنوعی آن را تا حد زیادی بهبود ببخشد. APU جدید تراشه از موتور استنتاج HyperEngine مدیاتک استفاده می کند و به طور قابل توجهی قدرتمندتر از APU فعلی در پردازنده Dimensity 9000 عمل می کند.

امکانات دیگر

پردازنده پرچم دار 2024 مدیانک از امکانات مهم دیگری مانند پردازشگر گرافیکی Mali-G78 MC10، قابلیت پشتیبانی از حافظه LPDDR5 ، UFS 3.1 و نسل سوم مودم 5G با سرعت دانلود 10 گیگابیت در ثانیه برخوردار است. سازنده آن قصد دارد پردازنده های نسل بعدی را تا اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 روانه بازار کند. هوش مصنوعی نقش مهمی در Dimensity 9300+ و گوشی ویوو X100s ایفا خواهد کرد. به عنوان نمونه: شرکت Vivo به تازگی تصاویر دمویی منتشر کرد که در آن به یکی از ویژگی های مهم این پردازنده اشاره شده است. گوشی چینی ویوو مجهز به تراشه مدیاتک می تواند با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی ، فصلی که در تصویر نمایش داده می شود را تغییر دهد. اگر به خاطر داشته باشید پردازنده Dimensity 9300 از یک واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) برخوردار بود اما، Dimensity 9300+ از یک APU ارتقا یافته استفاده می کند. گوشی هوشمند ویوو X100s که از تراشه Dimensity 9300+ به عنوان پردازنده مرکزی استفاده می‌کند، توانست در تست بنچمارک AnTuTu امتیاز فوق‌العاده 2.3 میلیون را کسب کند.


AnTuTu به عنوان یکی از نرم افزارهای معروف برای سنجش عملکرد گوشی‌های هوشمند شناخته می شود. نتایج تست بنچمارک آن می تواند قدرت عملکرد گوشی از نظر پردازش، گرافیک، حافظه و رابط کاربری را به خوبی نشان دهد. کسب امتیاز 2.3 میلیون توسط Dimensity 9300+ در AnTuTu، نشان‌دهنده عملکرد بسیار قوی این تراشه است. این نتایج تراشه جدید را به یکی از سریع‌ترین تراشه‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند.

مدیاتک در حال اتمام مراحل ساخت تراشه پرچم دار بعدی خود یعنی Dimensity 9400 AP است. به احتمال زیاد، این تراشه برای ارسال تا سه ماهه‌ی چهارم سال جاری آماده خواهد شد. این پردازنده تحت فرآیند نسل دوم 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و به هسته پردازنده مرکزی (CPU) نسل بعدی Cortex-X5 مجهز است. بقیه اجزای این تراشه بدون تغییر باقی می مانند. این پردازنده سه هسته پردازنده مرکزی پرقدرت از نوع Cortex-X4 و چهار هسته پردازنده مرکزی پرقدرت از نوع Cortex-A720 دارد.


چاپ