اولین حافظه پرسرعت DDR5 مایکرون با قابلیت هوش مصنوعی!

بزرگترین سازنده کارت حافظه جهان به تازگی از اولین تراشه DDR5 با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد.

حافظه میکرون هوش مصنوعیشرکت آمریکایی Micron حافظه DDR5 با کارایی بالا را فقط مخصوص برنامه های هوش مصنوعی طراحی کرده است. این اتفاق می تواند گام بزرگی برای حل مشکل حافظه در مراکز داده باشد. این حافظه فوق پیشرفته با حداکثر سرعت 8000(MT/s) که دارد می تواند برای آموزش مدل های مختلف هوش مصنوعی کاربرد زیادی داشته باشد.

Micron اعلام کرد که این حافظه های جدید از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و عملکرد هوش مصنوعی را تا 28 درصد بالا می برد. بنابراین این نوع حافظه ها برای پردازش های سنگین مانند مدل هوش مصنوعی، پایگاه های داده در حافظه و تحلیل داده های بلادرنگ بسیار کاربردی خواهد بود. به علاوه، زمان پاسخگویی سریع این حافظه قابلیت‌های استنباط هوش مصنوعی را نیز افزایش می‌دهد. مزایای کلیدی نسل بعدی حافظه عبارتند از:

مزایای کلیدی حافظه DDR5

عملکرد برتر: تا 28 درصد افزایش در عملکرد آموزش هوش مصنوعی
• سرعت فوق‌العاده: حافظه DDR5 با سرعت عملیاتی تا 8000 MT/s
ظرفیت بالا: پشتیبانی از حجم عظیم داده‌ها برای پردازش‌های هوش مصنوعی
پاسخگویی سریع: ارتقای قابلیت‌های استنباط هوش مصنوعی
قابلیت اطمینان بالا: طراحی شده برای پایداری و ثبات در محیط‌های چالش‌برانگیز مراکز داده

مایکرو با ارائه حافظه DDR5 در واقع تعهد خود را به نوآوری در زمینه حافظه و ارائه راه‌حل‌های پیشرفته برای نیازهای روزافزون مراکز داده هوش مصنوعی نشان داد.
راز پشت این نوآوری، فناوری 1β (بتا-1) شرکت Micron است که حافظه 128 گیگابایتی DDR5 RDIMM را به مزایای قابل توجهی مجهز می‌کند. راه‌حل میکرون در مقایسه با محصولات رایجی مانند 3DS Through-Silicon Via (TSV)، افزایش قابل توجهی در تراکم بیت (بیش از 45 درصد)، بهبود بهره‌وری انرژی (22 درصد) و کاهش تأخیر (16 درصد) ارائه می‌دهد.

این حافظه‌ی پیشرفته برای رسیدگی به حجم کاری‌های پرمصرف حافظه در تولید هوش مصنوعی، پایگاه‌های داده درون حافظه، تجزیه و تحلیل داده‌های لحظه‌ای ایده‌آل است. ، زمان پاسخگویی سریع، قابلیت‌های استنتاج هوش مصنوعی را نیز تسریع می‌کند.

کاربرد حافظه های DDR5 نسل جدید

• شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی: بهینه‌سازی فرآیندهای یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده‌ها
• ارائه‌دهندگان خدمات ابری: ارائه پلتفرم‌های هوش مصنوعی قدرتمند و مقیاس‌پذیر
• مراکز تحقیقاتی : تسریع نوآوری در زمینه هوش مصنوعی

کاربرد صنعتی

دان مک‌نامارا، معاون ارشد و مدیرکل واحد کسب‌وکار سرور در شرکت AMD می‌گوید: "یکی از اصول اساسی همکاری ما با Micron، ارتقای قابلیت‌های زیرساخت مراکز داده از طریق حافظه با کارایی بالا برای پردازش‌های سنگین محاسباتی است. با این همکاری، مشتریان ما اکنون می‌توانند از مزایای حافظه DDR5 با ظرفیت بالا از Micron را در سرورهای مبتنی بر CPUهای AMD EPYC استفاده کنند. این ترکیب، عملکرد و بازدهی مورد نیاز مراکز داده‌ی مدرن را تضمین می‌دهد."

کریستا ساترثویت، معاون ارشد و مدیرکل بخش محاسبات در شرکت HPE گفت:"پذیرش قابلیت‌های پیشرفته‌ی و بازدهی بالای حافظه جدید، برای پشتیبانی از حجم رو به رشد پردازش‌های هوش مصنوعی در مراحل آموزش، تنظیم و استنتاج حیاتی است. ما متعهد به ارائه پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین راه‌حل‌ها هستیم و از طریق همکاری با Micron، قصد داریم تا حافظه‌ی DRAM یکپارچه و با تراکم بالا را در تمامی محصولات هوش مصنوعی خود ارائه دهیم."


چاپ