کارت حافظه جدید سامسونگ با نام SD Express رونمایی شد

سامسونگ از کارت حافظه microSD جدید خود تحت عنوان SD Express رونمایی کرد.

حافظه microSD سامسونگ

کارت حافظه SD Express microSD جدید ظرفیت 256 گیگابایت و سرعت خواندن متوالی 800 مگابایت را دارد. هانگو سون، معاون جهانی بخش ذخیره‌سازی برند سامسونگ الکترونیک در مورد محصول جدید این شرکت گفت:" کارت‌های microSD جدید عملکرد فوق العاده ای را در سطح SSD ارائه می‌دهد." نسل جدید کارت های میکرو اس دی به کاربران کمک می کند تا از حداکثر قدرت برنامه های کاربردی پیشرفته فعلی و آینده استفاده کنند. معرفی کارت های حافظه SD Express سامسونگ می تواند به یک نقطه عطف در صنعت ساخت کارت حافظه تبدیل شود. تفاوت نسل جدید با نسل فعلی کارت های حافظه در سرعت خواندن دیتاست!

کارت های حافظه فعلی معمولا از رابط UHS-1 با قابلیت خواندن حداکثر 104 مگابایت استفاده می کنند. اما سری SD Express می تواند سرعت خواندن را تا حداکثر به 985 مگابایت بر ثانیه برساند. این افزایش تصاعدی در نرخ انتقال داده، یک تجربه محاسباتی خیره کننده ای را در پلتفرم های مختلف ارائه می دهد.

SD Express با استفاده از پروتکل 3*1 PCIe Gen، می تواند سرعت خواندن این نوع کارت های حافظه را به قدری بالا ببرد که حتی بتواند با SSD های SATA به راحتی رقابت کند. بنابراین، سرعت خواندن 1.4 برابر بیشتر از SSD های قدیمی و حدود 4 برابر بیشتر از کارت های حافظه معمولی است. از طرف دیگر؛ فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ با تنظیم دمای کارت حافظه حتی در زمان استفاده طولانی مدت، عملکرد و قابلیت اطمینان بهینه را می تواند به راحتی تضمین کند.

Dynamic Thermal Guard یک نوع فناوری محافظ حرارتی است که توسط شرکت سامسونگ برای استفاده در حافظه‌های نورانی NAND تولید می شود. این فناوری به صورت خودکار و هوشمندانه، دمای حافظه را کنترل و مدیریت می‌کند تا از افزایش حرارت و نوسانات دما جلوگیری کند و عملکرد و عمر مفید حافظه را بهبود ببخشد. زمانی که دمای حافظه به مرز هشدار رسید و حافظه کارایی بهینه خود را از دست داد، این ویژگی فعال می شود. فناوری حرارتی با استفاده از الگوریتم‌های داخلی و سنسورهای دما، میزان توان مصرفی حافظه را تنظیم می‌کند و در صورت لزوم، سرعت نوشتن و خواندن را محدود می‌کند تا دمای حافظه به مقدار مناسبی کاهش یابد و از خرابی و کاهش عمر مفید آن جلوگیری شود.

به این ترتیب فناوری Dynamic Thermal Guard باعث بهبود قابلیت اطمینان و پایداری حافظه‌های نورانی NAND فلش خواهد شد. شرایطی که دمای محیط یا بار کاری باعث افزایش حرارت حافظه می‌شود، این فناوری مسئولیت حفاظت و مدیریت حرارت را بعهده می‌گیرد.

کارت SD Express microSD علاوه بر عملکرد بالا، ظرفیت بیشتری هم نسبت به نسل های قبلی حافظه های microSD معمولی دارد. این میزان ظرفیت ذخیره سازی به خاطر استفاده از تکنولوژی هشت لایه نسل هشتم 1 ترابایت V-NAND سامسونگ فراهم شده است. کارت های حافظه معمولا بعد از اتمام مراحل ساخت تحت آزمایش های مختلفی قرار می گیرند تا از میزان مقاومت آنها در برابر سایش، سقوط از ارتفاع، حرارت بالا و محافظت در برابر اشعه ایکس و نفوذ میدان مغناطیسی مطمئن شوند. SD Express به شش لایه محافظ مجهز است تا بتواند از آن در برابر همه این موارد محافظت کند.


چاپ