آمریکا هزینه ساخت تراشه را محدود می کند

وزارت بازرگانی ایالات متحده اواخر روز جمعه اعلام کرد که مقدار یارانه های دولتی برای ساخت نیمه هادی ها را محدود می کند و به شرکت ها اجازه نمی دهد از این بودجه برای "تامین سود خود" استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

process

مجلس سنای ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که، 52 میلیارد دلار بودجه دولتی برای پشتیبانی از تولید و تحقیقات نیمه هادی ها فراهم می کند. انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور این کشور اوایل هفته آینده این قانون را امضا کند. بیشتر بخوانید
وزارت بازرگانی روز جمعه گفت که هزینه شرکت‌های تراشه‌ها "بزرگتر از آنچه برای اطمینان از اجرای پروژه در ایالات متحده لازم است" نخواهد بود و افزود که این تصمیم از "رقابت‌های یارانه‌ای بین ایالتی" جلوگیری می‌کند.

پرامیلا جایپال، رئیس کمیته پیشرو کنگره، گفت که این گروه پس از مذاکرات طولانی با وزیر بازرگانی جینا رایموندو، پس از ابراز نگرانی این گروه از این که شرکت‌های سازنده تراشه‌ها از بودجه مورد نظر، برای خرید سهام یا پرداخت سود سهام استفاده کنند، از این قانون حمایت کرد.
یکی از سخنگویان مجلس نمایندگان روز جمعه گفت: "نمایندگان دیروز توانستند به این لایحه رای دهند و مطمئن بودند که وزارت خانه تضمین می کند که این بودجه نمی تواند برای سود شرکت ها استفاده شود."

کامرس گفت که متقاضیان باید اطلاعات مالی و پیش بینی های دقیقی را برای پروژه های پیشنهادی و برنامه های سرمایه گذاری سرمایه ارائه کنند: "دپارتمان با یک شانه دندانه ظریف این موارد را بررسی می کند و مطمئن می شود که شرکت ها مدل های خود را برای درخواست اهداف بزرگ اضافه نمی کنند."
سخنگوی وزارت بازرگانی از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

این وزارت خانه متعهد شد "در این بودجه در نظر گرفته شده، شرکت‌هایی که متعهد به سرمایه‌گذاری‌های آتی برای رشد صنعت نیمه‌رساناهای داخلی هستند و در بازخرید سهام شرکت نمی‌کنند، اولویت بدهد."

این قانون، خرید سهام توسط شرکت‌های دریافت‌کننده بودجه دولتی را ممنوع نمی‌کند، اما استفاده از وجوه کمک بلاعوض را برای بازخریدها ممنوع می‌کند.

شرکت‌هایی که این بودجه را دریافت می کنند، به مدت 10 سال از شرکت در معاملات مهم در چین یا سایر کشورهای تهدید کننده امنیت ملی که شامل هر گونه ظرفیت تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته یا افزایش مواد ظرفیت تولید نیمه‌رساناهای قدیمی طراحی شده برای صادرات به ایالات متحده و سایر کشورها شود، منع خواهند شد.


چاپ