اینتل تراشه های شرکت تایوانی مدیاتک را تولید می کند

شرکت سازنده تراشه آمریکایی اینتل (INTC.O) روز دوشنبه اعلام کرد که، برای شرکت MediaTek تایوان (2454.TW)، یکی از بزرگترین شرکت های طراحی تراشه در جهان، تراشه تولید می کند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه همکاری این دو شرکت بزرگ سازنده تراشه تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

intel 3

این یکی از مهم ترین معاملاتی است که اینتل از زمان راه اندازی کسب و کار به اصطلاح ریخته گری خود در اوایل سال گذشته انجام داده است. شرکت اینتل، معمولا تراشه هایی را می سازد که شرکت های دیگر طراحی می کنند و شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوانی، بهترین بازیگر این میدان رقابتی است. تا امروز، اینتل عمدتاً تراشه هایی را که خودش کار طراحی آن را انجام داده بود، می ساخت.
راندیر تاکور، رئیس خدمات ریخته‌گری اینتل گفت:"این برای ما خیلی مهم است که، بتوانیم یک مشتری از تایوان را جذب کنیم و با سرمایه گذاری آن ها رشد کنیم. بنابراین این یک پیروزی به حساب می آید."

دان هاچسون، اقتصاددان حوزه تراشه، گفت: در این صنعت شک و تردیدهایی وجود دارد که، آیا اینتل می تواند تجارت ریخته گری را متوقف کند، اما معامله با MediaTek نشان می دهد که در مسیر درستی قرار گرفته و سرمایه گذاری های آن در استخدام مدیران مناسب، نتیجه داده است.


هاچسون در مورد ریسک شرکت های طراحی تراشه، مانند مدیاتک گفت: «وقتی وارد یک کارخانه ریخته گری می شوید، حدود دو سال کار را در معرض خطر قرار می دهید. اگر اتفاقی بیفتد و کارخانه ریخته گری نتواند آن را انجام دهد، شما فرصت حضور در این بازار را، از دست داده اید.»

اینتل جزئیات مالی این قرارداد یا تعداد تراشه‌هایی که برای مدیاتک باید تولید ‌کند، منتشر نکرده است. هاچسون گفت اولین تراشه ها در مدت 18 تا 24 ماهه آینده تولید خواهند شد و از فناوری پیشرفته‌تری برخوردارخواهند بود. فرآیندی که اینتل 16 نامیده می شود، تراشه های هستند که در دستگاه های هوشمند استفاده می شوند.


مدیاتک در بیانیه‌ای گفت: مدیاتک همیشه یک استراتژی چند منبعی را اتخاذ کرده است. این همکاری علاوه بر حفظ همکاری نزدیک با TSMC در فرآیندهای پیشرفته، گره‌های فرآیند بالغ را نیز افزایش می‌دهد.

اینتل قبلاً اعلام کرده بود که شرکت ریخته گری خود با شرکت های Qualcomm Inc (QCOM.O) و Amazon.com (AMZN.O) قراردادهایی امضا کرده است.


چاپ