اینتل مشکل پردازنده های اینتل Arc را برطرف کرد

اینتل اعلام کرده است، مشکلی را که اخیرا در نسل جدید پرازنده های گرافیکی تحت سیستم عامل لینوکس این شرکت، شناسایی شده بود، توانست برطرف کند. این مشکل، عملکرد پردازنده را می تواند به شدت کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

intel gpu 1
راه حل جدید اینتل تمی تواند عملکرد ردیابی اشعه را تا 100 برابر بهبود ببخشد. ردیابی اشعه، تکنیک جدیدی است که تصاویر بازی ها را بهتر از گذشته نمایش خواهد داد. در گذشته این فناوری، به مدت زمان های بیشتری برای پردازش نیاز داشت.
حالا سئوالی که مطرح می شود این است: آیا پردازنده های جدید گرافیک Intel Arc که بازار بازی های رایانه ای را هدف قرار می دهد، می تواند به همین نوع پیشرفت ها امیدوار باشد؟


همانطور که توسط فورونیکس(وب سایت خبری که در زمینه های مرتبط با لینوکس است و خبرهای سخت‌افزاری رایانه به ویژه کارت گرافیک‌ها را پوشش قرار می‌دهد و به صورت مرتب بروزرسانی می‌شود.) گزارش شده است، تغییر در درایور متن باز Intel Mesa Vulkan توسط Lionel Landwerlin در روز پنجشنبه انجام شد. لندورلین یک مهندس درایور گرافیک لینوکس اینتل است که سالها تجربه دارد. او می گوید این بار این مشکل نسبتاً کوچک بود و موفق شد فقط با اضافه کردن یک خط کد مشکل را برطرف کند. از نظر او، همه چیز به مشکل در تخصیص حافظه برمی گردد.

intel gpu 2

اینتل Arc، به طور کلی، به نظر می رسد با بهینه سازی درایورها مشکل دارد. پردازنده‌های گرافیکی که با تاخیرهای زیادی در تولید مواجه اند و هنوز به ندرت در دسترس هستند، اما احتمالاً به زودی به عرضه نهایی خواهند رسید. اینتل قرار است با یک مجموعه بازی های کامپیوترهای مبتنی بر Arc در رویداد LANfest در کلرادو شرکت کند، بنابراین پایان سپتامبر تاریخ نهایی عرضه آن خواهد بود، اما این احتمال هم وجود دارد که زودتر از این تاریخ در دسترس عموم قرار گیرد.

بنچمارک های مختلفی از کارت گرافیک های مختلف اینتل که برخی از آنها توسط همین شرکت منتشر شده است، به چشم می خورند. این شرکت در ویدیوی اخیر Linus Tech Tips فاش کرد که بیشتر تمرکز خود را روی سازگاری DirectX12 قرار داده، که بخشی از دلیل آن می تواند این باشد که، بسیاری از بازی‌ها در Intel Arc خوب عمل نمی‌کنند. هنوز برخی بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری باید قبل از عرضه کارت‌های گرافیک به کاربران بیشتر، انجام شود.

اخبار مربوط به تعمیر درایورهای اینتل چیزی شبیه به یک شمشیر دولبه است. از یک طرف، بسیار خوب است که چنین افزایش عملکرد بزرگی در راه است. از سوی دیگر بروز این اشتباهات، تأثیرات بدی برعملکرد گرافیکی سیستم به همراه داشت. وقتی صحبت از پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc به میان می‌آید، سخت‌افزار قطعا پتانسیل بالایی دارد، بنابراین امیدواریم که اینتل بتواند به‌زودی مشکلات درایورها را برطرف کند.


چاپ