اریکسون خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد

شرکت اریکسون (ERICb.ST) ارائه خدمات خود در روسیه را برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورده و کارمندان خود را به مرخصی با حقوق فرستاده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Eric 2

شش هفته پس از بررسی تأثیر تحریم روسیه بر فعالیت های خود، شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی سوئدی (ERICb.ST) سرانجام روز دوشنبه اعلام کرد که در سه ماهه اول ارزش دارایی های و هزینه های مرتبط با آن را به میزان ۹۰۰ میلیون کرون (۹۵ میلیون دلار) کاهش داده است.

یک سخنگوی اریکسون گفت که حدود 600 کارمند این شرکت در روسیه فعالیت می کنند.

صدها شرکت غربی از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه تحریم‌هایی را مانند به تعلیق در آوردن فعالیت های خود در این کشور، اعمال کرده اند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نیروهای خود را برای عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین به این کشور فرستاد. اوکراین و غرب می گویند پوتین بدون داشتن بهانه ای یک جنگ را به راه انداخت.

اریکسون در ماه فوریه فروش محصولات خود به روسیه را متوقف کرده بود و رقیب او، نوکیا (NOKIA.HE) در اوایل ماه مارس این کار را انجام داده بود.

پائولو پسکاتوره، تحلیلگر PP Insights می‌گوید: «این حرکت پس از یک سری تحریم‌ها اجتناب‌ناپذیر بود. این ضربه بزرگی به اریکسون و نوکیا وارد می کند زیرا از شبکه های فروش خود درآمدی دریافت نمی کنند.

این تعلیق علاوه بر آن به برنامه‌های آینده اریکسون در روسیه لطمه خواهد زد زیرا مسکو سال گذشته اعلام کرد مجوز اپراتورهای مخابراتی را بعد از سال 2023 برای فعالیت تمدید می‌کند، مشروط بر اینکه آنها با استفاده از تجهیزات داخلی روسیه شروع به ساخت شبکه های خود کنند.

اریکسون هیچ گونه تولیدی در روسیه ندارد و قطب های تولید آن در کشورهای اروپایی دیگر نظیر استونی و لهستان می باشد.
نوکیا در نوامبر اعلام کرد که قصد دارد یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت روسی YADRO که توسعه دهنده و تولید کننده پیشرو در زمینه سرورها و سیستم های ذخیره سازی با کارایی بالا می باشد، جهت ساخت ایستگاه های مخابراتی 4G و 5G در روسیه انجام دهد.

نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت از تمامی تحریم ها و محدودیت ها پیروی می کند و فعلاً تحویل تجهیزات مورد نیاز به روسیه را متوقف نموده است.

این شرکت گفت: نوکیا تحقیق و توسعه شبکه ها را در روسیه ادامه نمی دهد و در حال حاضر نیز فرآیند انتقال وظایف تحقیق و توسعه را به خارج از روسیه آغاز کرده است.


چاپ