طرح جدید ایالات متحده برای تشکیل اتحادیه نیمه هادی‌ها

ایالات متحده قصد دارد با تایوان، کره جنوبی و ژاپن اتحادیه نیمه هادی‌ها را ایجاد کند. آمریکا برای جلوگیری از تسلط چین برمهم ترین بخش استراتژیک جهان، پیشنهاد ایجاد اتحاد صنعت تراشه ها یا نیمه هادی بین ایالات متحده، تایوان، کره جنوبی و ژاپن را داده است. با این حال کره جنوبی به طور کامل با ایده پیشنهادی آمریکا موافق نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر از عملکرد این اتحادیه تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Untitled
کره جنوبی در ادامه گفت داد: «البته همکاری با ایالات متحده اولویت اصلی است اما بزرگترین بازار ما (چین) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دولت کره جنوبی هیچ برنامه ای برای به خطر انداختن فعالیت‌های سازنده تراشه‌های کره جنوبی مانند سامسونگ که زیرساخت اصلی تولید آن در چین قرار دارد، ندارد.
شهر شیان در غرب چین، تنها کارخانه تولید تراشه‌های حافظه سامسونگ در خارج از کشور است. این کارخانه تقریباً 40 درصد از کل تولید فلاش شرکت کره ای NAND را تشکیل می دهد.
در همین حال، چین برای به دست آوردن صنایع نیمه هادی تایوان، که کارخانه پیشرو در زمینه صنعت نیمه هادی جهان بعد از آمریکا را در خود جای داده، جنگ اقتصادی به راه انداخته است. دولت تایوان چین را به جنگ اقتصادی علیه بخش فناوری تایوان با دزدی فناوری و مخفی کردن مهندسان ماهر متهم کرده است.
لو پینگ چنگ وزیر اجرایی تایوان، چین را متهم کرد که پکن پرسنل فناوری پیشرفته تایوان را فریب می دهد و با انجام برنامه هایی از قبیل دزدی فناوری های حیاتی ملی، دور زدن مقررات، سرمایه گذاری غیرقانونی و فعالیت در تایوان است که باعث ایجاد زیان بزرگی در بخش امنیت فناوری اطلاعات و رقابت در این صنعت شده است.
نیمه هادی ها یا "تراشه ها" بلوک های اساسی در نوآوری های تکنولوژیکی و توسعه اقتصادی هستند. این تراشه ها در همه دستگاه های الکتریکی از جمله گوشی های هوشمند، وسایل نقلیه الکترونیکی، تسلیحات مافوق صوت، کشتی های هوایی، ضربان سازها و غیره کاربرد دارند.
در چند سال گذشته، دولت تایوان اتهامات زیادی در مورد سرقت اسرار تجاری تراشه توسط سازمان های چینی گزارش کرده است. در حالی که چین اکثر کامپیوترها و گوشی های هوشمند جهان را تولید می کند، تقریباً بزرگ ترین وارد کننده نیمه هادی های مورد نیاز برای ساخت این دستگاه ها به حساب می آید.
چین برای از بین بردن وابستگی تکنولوژیکی خود، به طور منظم در تلاش برای توسعه صنعت نیمه هادی با انجام روش هایی نظیر جاسوسی صنعتی و سایر فعالیت ها می باشد. این نیز یکی از دلایل اصلی تلاش چین برای بازگرداندن تایوان به زیر سلطه خود است. چندی قبل، اداره تحقیقات تایوان تحت مدیریت وزارت دادگستری، 60 شهروند چینی را به اتهام سرقت اسرار تجاری و شکار غیرقانونی کارکنان فناوری از تایوان دستگیر کرد.
در لیست شرکت های مورد بررسی اداره تحقیقات تایوان نام شرکت هایی زیادی نظیر Vimicro، GLC Semiconductor، Analogix Semiconductor، Beijing Yinxing Technology و... به چشم می خورد.


چاپ