راهنمای مبتدی برای دنیای کیبوردهای مکانیکی

در این مطلب های فن تک شما را با کیبوردهای مکانیکی آشنا می کند، کیبوردهایی با رنگهای روی صفحه کلیدش که در دنیای مجازی سرو صدای زیادی به پا کرده اند.

بنابراین، سعی کنید معنی رنگ‌های روی صفحه کلیدها را بفهمید، چراکه این کیبورد مکانیکی با صفحه کلید نازک و ضعیف روی لپ تاپ یا مک بوک ایر جواب نمی دهد. بیایید در مورد آنچه واقعاً باید در مورد ساخت صفحه کلید مکانیکی قابل تنظیم خود بدانید صحبت کنیم. شاید متوجه شوید که چرا مردم صدها دلار برای این کیبورد هزینه می کنند و آیا ارزش این هزینه را دارد.

mechanical keyboard with rbg 1536x1152

چرا مردم برای کیبوردهای {صفحه کلید} مکانیکی هزینه می کنند؟
مدتی است که صفحه کلیدهای مکانیکی به حوزه گیمرها وارد شده است، زیرا آنها می توانند زمان پاسخگویی سریع تر و در کل تجربه بازی بهتری را ارائه دهند. اما اگر فقط روی یک کنسول بازی می‌کنید یا فقط از رایانه خود برای کار استفاده می‌کنید، شاید هرگز فکر نکرده باشید که چرا مردم برای یک صفحه کلید پول خرج می‌کنند،
Taeha Kim که با نام Taeha Types نیز شناخته می‌شود، سازنده صفحه‌کلید مکانیکی سفارشی و سازنده محتوا می‌گوید. صفحه‌کلید هرگز چیزی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته نشده است، اما با کمک همه افرادی که بخاطر کووید 19 در خانه می‌مانند، مردم شروع به درک این موضوع کرده‌اند که می‌توانید صفحه‌کلید را به ابزار خوبی برای کار کردن تبدیل کنید
تفاوت اصلی بین یک صفحه کلید مکانیکی قابل تنظیم و دستگاه های اساسی تر، قابل تنظیم بودن آنهاست. اما این فقط در مورد جابجایی کلیدهای خود - قسمت خارجی کلیدهایی که در واقع با انگشتانتان ضربه می زنید - برای چیزی رنگارنگ یا راحت تر نیست. می‌توانید نحوه صدای صفحه‌کلید خود، میزان سختی فشار دادن هر کلید برای فعال کردن آن، میزان «مقابله» آن کلید با هر بار فشار، تعداد کلیدهایی که می‌خواهید داشته باشید، و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را سفارشی کنید.
حتی می‌توانید با پاک کردن عملکردهای پیش‌فرض هر کلید و اختصاص دادن یک کار کاملاً متفاوت، کل صفحه‌کلید خود را مجدداً ترسیم کنید. علاوه بر این، می‌توانید لایه‌های روی لایه‌ای از ماکروها و ترکیب‌های کلیدی خاص خود و نیازهایتان را قرار دهید.
برای نقشه برداری مجدد و ایجاد ماکروها{ در علوم رایانه یک الگو یا قاعده است که مشخص می‌کند چگونه بر اساس یک فرایند از قبل معین شده، یک ترتیب ورودی بخصوص (که معمولا ترتیبی از نویسه‌ها هستند) باید به یک ترتیب خروجی جایگزین‌شده (که آن نیز معمولا ترتیبی از نویسه‌ها می باشد) نگاشت(تناظر) یابد }، به یک برنامه منبع باز به نام Via نیاز خواهید داشت. این نرم افزار رایگان و با کاربری آسان به شما امکان دسترسی به نقشه صفحه کلید خود و همچنین اطلاعاتی در مورد هر کاری که هر دکمه انجام می دهد را می دهد. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید از VIA بدون صفحه‌کلید قابل تنظیم استفاده کنید، پس مطمئن شوید که صفحه‌کلید شما سازگار است.


آناتومی یک صفحه کلید مکانیکی
از آنجایی که امکانات سفارشی‌سازی بسیار گسترده است، می‌توان به راحتی تحت تأثیر تعداد و تنوع قطعات مکانیکی کیبورد که می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید غرق شوید. اما اگر به تصویر بزرگتر نگاه کنید، آناتومی کیبورد اصلا پیچیده نیست.
در ابتدا، کیبوردی وجود دارد که بدنه واقعی کیبوردرا دارد و می‌تواند از مواد مختلف از جمله چوب ساخته شود. اگر صفحه‌کلید مکانیکی خودتان را می‌سازید، کیبورد همیشه اولین چیزی است که می‌خرید، زیرا اندازه آن تعداد و توزیع کلیدها (فرم) را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، یک صفحه کلید با اندازه کامل، که به عنوان "a 100%" شناخته می شود، شامل یک ردیف از کلیدهای عملکردی (Fn) در بالا، یک صفحه کلید عددی در سمت راست، و سایر دکمه های مفید مانند "صفحه پایین"، "صفحه اصلی" است. ، و "حذف". 75 درصد آن چیزی است که در اکثر مدل‌های لپ‌تاپ خانگی، از جمله خانواده مک‌بوک، مشاهده می‌کنید، و حتی 55 درصد نیز وجود دارد که اساساً فقط شامل حروف و سایر کلیدهای اساسی مانند «بازگشت» و «کنترل» می‌شود.


PCB (printed circuit board) - بُرد مدار چاپی یا برد الکترونیکی و صفحه
در داخل کیس، دو بخش وجود دارد: برد مدار چاپی (PCB) { تمامی مدار‌هایی که شما در سیستم‌های خانگی، صنعتی و... می‌بینید از مدار چاپی (PCB) و قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند. }و صفحه.
اولی مغز صفحه کلید شما است، به کامپیوتر شما متصل می شود و سوئیچ های شما را نگه می دارد (ما در یک لحظه به آن ها خواهیم رسید). از سوی دیگر، این صفحه در بالای PCB قرار می گیرد و از آن در برابر عناصر محافظت می کند - شما می توانید نگاهی اجمالی به آن بین درب های کلید خود بیاندازید. اما از آنجایی که صفحه در تماس مستقیم با کلاهک‌های کلید است، بخشی از صدای لذیذی را که همه ما می‌خواهیم و دوست داریم در یک صفحه کلید مکانیکی نیز ارائه می‌کند. صفحات دارای مواد مختلفی مانند برنج، آلومینیوم یا فیبر کربن هستند و هر ماده در هنگام ضربه زدن با کلاهک های مختلف صداهای متفاوتی دارد.


کلیدها
پیچیده ترین بخش یک صفحه کلید ممکن است کلید ها باشند،که بیشتر از همه افراد تازه وارد را گیج می کنند. به طور کلی، کلید دکمه هایی هستند که در زیر کلاهک های کلید قرار دارند. آنها از طریق دو یا سه کانکتور مسی{ برای بستن سیم های مسی باید به جای بست کمربندی یا چسب برق از کانکتور پیچی استفاده شود} به  PCB (printed circuit board)  تمامی مدار‌هایی که شما در سیستم‌های خانگی، صنعتی و... می‌بینید از مدار چاپی (PCB) و قطعات الکترونیکی تشکیل شده اند.} متصل می شوند و بیشتر وظیفه دارند حس و صدای خاصی را به صفحه کلید شما بدهند. به طور کلی، شما سه دسته اصلی را خواهید یافت: خطی، لمسی، و کلیکی.
مورد اول وقتی فعال می‌شود یا زمانی که کلید واقعاً توسط رایانه شما ثبت می‌شود، بازخوردی ارائه نمی‌کند، در حالی که مورد دوم بازخورد لمسی را ارائه می‌کند (یک ضربه کوچک)، و سومی یک کلیک اضافی ایجاد می‌کند.
اگرچه صنعت و برخی از افراد جامعه هر نوع کلید را به نمایه‌های کاربر خاصی مرتبط کرده‌اند (خطی‌ها برای گیمرها هستند، کلیک‌ها برای تایپیست‌ها و غیره هستند)، Taeha قاطعانه معتقد است که تجربه شما منحصر به شماست.
"اینها ابزارهایی برای انجام یک کار خاص هستند. و هرکسی ترجیحات متفاوتی دارد. این فقط در مورد یافتن موردی است که متناسب با نیازهای شما باشد."
یافتن مجموعه کلیدهای مناسب برای شما ممکن است کمی طول بکشد، و بسیار مهم است که آنها را امتحان کنید، شما می‌توانید از یک تجربه عملی بسیار بیشتر از خواندن هر بررسی یاد بگیرید. اما قبل از اینکه دو مجموعه را سفارش دهید، ممکن است بخواهید یک تستر کلید تهیه کنید. این تخته های کوچک دارای انواع مختلفی از کلیدها هستند که می توانید آنها را امتحان کنید و بسته به اندازه و جایی که آنها را خریداری می کنید، می توانید آنها را با قیمتی کمتر از 7 دلار پیدا کنید.
با این حال، آزمایش‌کننده‌ها تجربه کاملی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند، بنابراین رفتن به رویدادهای انجمن راهی عالی برای شناختن و امتحان کردن آنچه در خارج وجود دارد است. Taeha به شما توصیه می کند که گروه های محلی از علاقه مندان را در اطراف خود جستجو کنید و جلسات آینده را بررسی نمایید. به خاطر داشته باشید که این گردهمایی ها به دلیل ابتلا به کووید بیشتر و بیشتر کمیاب شده اند، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی صبر کنید.
شما می‌توانید آن‌ها را در پالت‌های رنگارنگ و حتی به شکل پدهای پنجه گربه پیدا کنید.
تغییر کلیدهای خود ممکن است ساده ترین شخصی سازی باشد که می توانید روی صفحه کلید خود انجام دهید. ظاهر آن را تغییر می‌دهند، تجربه لمسی جدیدی ارائه می‌دهند و نمایه‌های مختلف حتی می‌توانند نحوه تایپ کردن شما را تغییر دهند. برای تعویض کلیدهای خود، فقط به ابزاری به نام کلید کش نیاز دارید. و فراموش نکنید که قبل از شروع به جدا کردن صفحه کلید خود از طرح بندی اصلی خود عکس بگیرید - زمانی که صفحه کلید خود را دوباره کنار هم قرار دهید بسیار به شما کمک خواهد کرد.


حواستان به سازگاری باشد
متأسفانه، استانداردهای ساخت زیادی در مورد قطعات کیبورد وجود ندارد. هر بار که یک بشقاب، مجموعه کلید، یا کلاه کلیدی جدید می‌خرید، باید تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که موردی که به آن علاقه دارید، با تنظیماتی که در خانه دارید، سازگار است.
همه چیز از نوع صفحه کلیدی که با آن سر و کار دارید شروع می شود. دو گزینه در دسترس وجود دارد: قابل تعویض گرم و لحیم کاری. اولی به شما امکان می دهد کلیدها را به راحتی تنها با یک کلید خراب تعویض کنید، در حالی که دومی به یک آهن لحیم کاری و مهارت های پیشرفته نیاز دارد تا هر گونه شخصی سازی قابل توجهی در نحوه احساس و صداهای صفحه کلید خود ایجاد کنید.
به همین ترتیب، همه کلیدها در PCB شما قرار نمی‌گیرند.کلیدهای رنگی مختلف نیز بسته به برند به معنای چیزهای متفاوتی هستند، بنابراین ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت انجام تکالیف قبل از خرید تاکید کنیم. انجام ندادن این کار به احتمال زیاد منجر به هدر رفتن پول و ناامیدی زیادی می شود. حتی اگر بازارهای آنلاین عظیمی مانند آمازون بسیاری از چیزهایی را که برای ساخت صفحه کلید خود نیاز دارید را در اختیار خواهند داشت، اگر می خواهید چیزی کمی منحصر به فردتر یا با کیفیت بهتر داشته باشید، باید بیشتر در این زمینه جستجو کنید. Taeha توضیح می‌دهد که از آنجایی که این سرگرمی عمدتاً توسط تولیدکنندگان کوچک و محلی انجام می‌شود، که بسیاری از آنها سرمایه‌گذاری عملیات خود را در Kickstarter تأمین می‌کنند، انتظار ماه‌ها یا حتی یک سال برای رسیدن بخشی غیرعادی نیست.


برای شروع مشکلی ندارد
اگر می ترسید، اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد و به راحتی سرگیجه می‌گیرید. به‌علاوه، صفحه‌کلیدهای مکانیکی قابل تنظیم و قطعات آن‌ها دقیقاً ارزان نیستند، بنابراین این یک سرگرمی نیست که بعداً خرید مواد و چیزها انجام شود.
Taeha به مبتدیان توصیه می کند که با تهیه یک کیبورد کاملاً مونتاژ شده و بازی با آن با تغییر برخی از قطعات شروع کنند. در نهایت، شما از آن استفاده خواهید کرد و در نهایت با یک برد بسیار سفارشی شده یا تشنگی بیشتر به دنبال آن خواهید بود. و اگر می‌خواهید از همان ابتدا به همه کارها بروید و از ابتدا یک تابلو بسازید، باید از قبل برنامه‌ریزی کنید.
Taeha می‌گوید: «هر چیزی بین 150 تا 200 دلار بودجه عالی برای اولین ساخت شما است. در نهایت می‌توانید یک صفحه کلید خوب داشته باشید که اگر بخواهید بعداً می‌توانید آن را ارتقا دهید.»


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ