اولین ربات انسان نما در انبار آمازون مشغول به کار شد!!

Digit به عنوان اولین ربات انسان نما در انبار شرکت آمازون مشغول به کار شد.

ربات انسان نما آمازون

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از گاردین ؛ یک دهه تلاش شرکت های فناوری در زمینه اتوماسیون صنعتی منجر به استقرار حدود 750000 ربات در خطوط تولید کارخانه های سراسر دنیا شد. آمازون در حال حاضر به صورت آزمایشی یک ربات انسان نمای جدید را به نام "دیجیت"در یکی از مراکز لجستیک خود به کار گرفته است. این ربات می تواند با دو دست خود اشیاء مختلفی مانند جعبه های خالی را بگیرد و جابه جا کند.

این شرکت علاوه براین، یک سیستم رباتیک جدیدی به نام Sequoia را در مرکز هیوستون ایالت تگزاس به کار گرفت که می تواند به کارکنان در پاسخگویی به مشتریان کمک کند. کار اتوماسیون صنایع مختلف در حالی گسترش پیدا می کند که طبق آمارهای رسمی اتوماسیون صنعتی می تواند به صورت غیر مستقیم تا سال 2030 باعث حذف 73 میلیون فرصت شغلی فقط در خود ایالات متحده شود.
شرکت Amazoon از سال 2012 با خرید شرکت رباتیک Kiva سرمایه گذاری هنگفتی در بخش اتوماسیون صنعتی کرد. در حال حاضر، حدود 750000 ربات در کنار نیروهای انسانی این شرکت مشغول به کار هستند که کارهای تکراری و طاقت فرسا را انجام می دهند تا کارمندان بتوانند خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند.

افزایش کارایی

این شرکت امیدوار است با رونمایی از سیستم رباتیک جدید بتواند سرعت و دقت را در زمان تحویل کالا افزایش دهد. طبق ادعای امازون، Sequoia به آنها امکان می دهد کالاها را در سیستم انبارداری 75 درصد سریع تر از جدول زمانی قبلی شناسایی و ثبت کنند. علاوه براین، Sequoia با کاهش 25 درصدی مدت زمان پردازش سفارش قادر است به پیش بینی زمان پست کمک کند. بنابراین، در این روش تعداد کالاهای بیشتری می توانند برای تحویل های یک روزه آماده شوند.


Sequoia سیستم های رباتیک زیادی مانند ربات‌های متحرک، سیستم‌های دروازه‌ای، بازوهای رباتیک و یک ایستگاه کاری ارگونومیک را برای انبار کردن اجناس با هم ترکیب می کند. این ربات های متحرک کالاهای کانتینری را به یک قسمتی منتقل می کند که یک سازه بلند با تجهیزات نگه دارنده در آنجا قرار دارد. سیستم رباتیک مستقر در آنجا می تواند کالاها را دریافت کند یا آنها را برای کارمندی بفرستد که آن کالا را برای مشتری درخواست داده بود. در این روش ضریب ایمنی کارمندان بیشتر است زیرا، آنها کالاها را فقط تا ارتفاع کمر یا حداکثر سینه در قفسه ها جابجا می کنند. در بیانیه Amazoon آمده است:"با این روش کارگران انبار دیگر مجبور نیستند برای گرفتن یا گذاشتن جعبه های کالا چمباتمه بزنند یا در ارتفاع های خیلی خطرناک بنشینند که احتمال آسیب وجود دارد. پس از دریافت موجودی کالای مورد سفارش، موجودی باقیمانده باید در سایت ثبت شود تا مدیریت انبار با مشکلی مواجه نشود. اینجا جایی است که اسپارو، جدیدترین بازوی رباتیک این شرکت وارد عمل می‌شود و فرآیند بسیار تکراری یکپارچه‌سازی کالاها را انجام می‌دهد تا کالاها به انبار بازگردانده شوند."

اولین ربات انسان نما

ربات دیجیت متحرک است و به همین علت می تواند به کارمندان انبار برای جابجایی، گرفتن و چیدمان کالاها در مناطق و گوشه های انبار کمک کند. این ربات توسط استارتاپ رباتیک Agility Robotics ساخته شد که یکی از شرکت های زیر مجموعه آمازون به حساب می آید. ارتفاع این ربات به 5 فوت و 9 اینچ (175 سانتی متر) و وزن آن 143 پوند (65 کیلوگرم) می رسد. Digit قادر است در همه جهت حرکت کند و کالاهایی را تا حداکثر وزن 16 کیلوگرم حمل کند.
این فناوری طبق ادعای آمازون در خطوط بازیافت ظروف کارایی زیادی دارد. یکی از فرآیندهای پر تکراری که در این بخش کارمندان مجبورند روزانه انجام دهند، جمع آوری و جابجایی ظروف خالی پس از کسر موجودی است. این کار را می تواند سیستم رباتیک جدید به جای انسان انجام دهد."

تای بردی، کارشناس بخش رباتیک آمازون در مورد پیامدهای منفی که سیستم جدید می تواند به دنبال داشته باشد، گفت:" برخلاف باور عموم، این ربات ها فرصت های شغلی جدیدی ایجاد می کنند و حتی در برخی از موارد باعث تغییر شرح وظایف نیروها می شوند. به عنوان مثال: ما برای کنترل این دستگاه به نیروهایی نیاز داریم بنابراین، آنها تهدیدی برای فرصت های شغلی به حساب نمی آیند. هیچ سیستم خودکار اتوماسیونی نمی تواند بدون انسان به کار خود ادامه دهد."


چاپ