اخراج کارکنان متا از 9 نوامبر شروع می شود

متا از صبح چهارشنبه 9 نوامبر اخراج کارکنان خود را شروع کرد.

اخراج کارکنان متا

طبق گزارش های فن تک و به نقل از وال استریت ژورنال، مارک زاکربرگ مدیر اجرایی متا روز سه شنبه به مدیران بخش های مختلف شرکت اطلاع داد که از صبح چهارشنبه 9 نوامبر(18 آبان) اخراج کارمندان را آغاز کنند.

زاکربرگ در جلسه روز سه‌شنبه با ناراحتی اعلام کرد "من مسئول اشتباهات شرکت هستم. خوش‌بینی بیش از حد من در مورد رشد درآمدی متا، باعث شد بیش از ظرفیت شرکت نیرو استخدام کنیم." او در ادامه افزود: "نیروهای زیادی باید از شرکت اخراج شوند. تعدادی زیادی از این افراد در بخش نیروی انسانی و بازرگانی هستند." مدیر اجرایی Meta نام افرادی که باید شرکت را ترک کنند، خوانده و افزود که "اطلاعات کامل تر برنامه های اخراج شرکت حدود ساعت 6 صبح روز چهارشنبه به وقت شرقی اعلام می شود."

طبق گزارش WSJ و به نقل از افراد مطلع، لوری گولر رئیس منابع انسانی متا گفت که کارکنانی که شغل خود را از دست می دهند حداقل تا چهار ماه از متاپلتفرم حقوق دریافت می کنند. متا تا پایان سپتامبر سال جاری بیش از 87000 کارمند داشت که در این شرکت مشغول به کار بودند. این شرکت از هرگونه اظهار نظر درباره این گزارش، خودداری کرد.

این اتفاق پس از آن صورت گرفت که، توییتر نیمی از نیروی کار خود را در تیم‌های مختلف از ارتباطات و مدیریت محتوا گرفته تا محصولات و مهندسی پس از عقد قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک اخراج کرد. بیشتر بخوانید

با این حال، خبرگزرای بلومبرگ روز یکشنبه گزارش داد که توییتر با ده‌ها کارمندی که اخراج شده اند تماس گرفته و از آن ها خواسته که برگردند.


چاپ