اپل با اتحادیه کارگران وارد معامله می شود

شرکت اپل (AAPL.O) نتیجه رای گیری کارگران فروشگاه مریلند را برای برای پیوستن به اتحادیه کارگری می پذیرد و آماده معامله با آنها می شود. برای آگاهی بیشتر از جزئیات تصمیم جدید اپل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

apple 3

اپل یکی از چندین شرکت بزرگ آمریکایی است که نیروهای کار آن به اتحادیه‌ ملحق شده‌اند و کارگران برخی از شرکت هایی مانند Starbucks (SBUX.O) و Amazon Inc (AMZN.O) نیز در ماه‌های اخیر به عضویت در اتحادیه رای داده‌اند.


نزدیک به دو سوم کارمندان فروشگاه اپل در تاوسون، واقع در ایالت مریلند آمریکا، که تحت عنوان ائتلاف کارکنان خرده فروشی سازمان یافته (CORE) سازماندهی شده بودند، هفته گذشته به عضویت در این اتحادیه رای دادند. این فروشگاه اولین فروشگاه از مجموع 270 فروشگاه اپل در ایالات متحده است که این کار را انجام می دهد.

این انتخابات پس از لغو انتخاباتی بود در گرجستان صورت گرفته بود، که طبق برنامه ریزی های انجام شده باید در اوایل امسال برگزار می شد.
یک منبع آگاه و نزدیک به اپل گفت: که اپل قصد دارد با این اتحادیه وارد معامله شود. کارمندان مریلند، در انتخاباتی که به تازگی برگزار شده بود، به پیوستن به اتحادیه بین المللی ماشین کاران و کارگران هوافضا (IAM) رای دادند.

دیوید سالیوان، معاون منطقه شرقی این اتحادیه، در بیانیه ای گفت: اعضا "منتظر چانه زنی با اپل برای عقد اولین قراردادی هستند که، بتواند تغییرات مثبتی را برای کارکنان اپل و مشتریانی که به آنها افتخار می کنند، ایجاد کند." شرکت ها به روش های مختلف به تلاش های کارکنان برای سازماندهی پاسخ داده اند.


آمازون نتایج انتخابات طرح تشکیل اتحادیه که در یک انباری واقع در شهر نیویورک برگزار شده بود را، به چالش کشید. در حالی که برد اسمیت، رئیس شرکت مایکروسافت (MSFT.O) در یک پست وبلاگی در اوایل این ماه گفت که شرکت او در برابر تلاش های کارمندان برای سازماندهی مقاومت نخواهد کرد.

کارمندان اپل در فروشگاهی در جورجیا در اوایل سال جاری قصد داشتند در مورد عضویت در اتحادیه کارگری رای گیری کنند، اما رای گیری لغو شد و افسران اتحادیه بعداً شکایتی را مبنی بر اینکه اپل کارکنان خود را تهدید کرده است، ارائه کردند. کارمندان دو فروشگاه اپل دیگر در نیویورک نیز در حال بررسی عضویت در اتحادیه هستند.


       مقالات مرتبط



چاپ