طلا را فراموش کنید با سرمایه گذاری در مجموعه های لگو

اقتصاددانان دریافته‌اند که قیمت مجموعه‌های لگوی بازنشسته سالانه ۱۱ درصد رشد می‌کند، که بالاتر از میانگین بازدهی است که طلا و سهام بزرگ ارائه می‌کنند.

در حالی که برخی از افراد ممکن است طلا، جواهرات، هنر، شراب یا عتیقه‌جات را در درازمدت سرمایه‌گذاری‌های خوبی در نظر بگیرند، یک مطالعه جدید این مفهوم را به چالش می‌کشد و جایگزین منحصر به فرد و سودآورتری را ارائه می‌کند: و آن مجموعه‌های لگو میباشد. (شاید عجیب باشد اما یک واقعیت است)

lego

اقتصاددانان مدرسه عالی اقتصاد روسیه دریافته‌اند که قیمت‌های بازار مجموعه‌های لگو بازنشسته که در بازار ثانویه فروخته می‌شوند، سالانه حداقل ۱۱ درصد رشد می‌کنند که بالاتر از میانگین بازدهی است که طلا، سهام بزرگ، اوراق قرضه و جایگزین ارائه می‌کنند. سرمایه گذاری ها نویسندگان برای مطالعه خود، قیمت 2322 مجموعه باز نشده لگو را از سال 1987 تا 2015 و اطلاعات مربوط به فروش اولیه و معاملات حراج آنلاین را تجزیه و تحلیل کردند.
ویکتوریا دوبرینسکایا، استاد اقتصاد و امور مالی در HSE و یکی از نویسندگان این مطالعه، در یک مقاله خبری دانشگاه گفت: «ما عادت داریم فکر کنیم که مردم اقلامی مانند جواهرات، عتیقه‌جات یا آثار هنری را به عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنند. با این حال، گزینه‌های دیگری مانند اسباب‌بازی‌های کلکسیونی نیز وجود دارد. ده ها هزار معامله در بازار ثانویه LEGO انجام می شود. حتی با در نظر گرفتن قیمت‌های کوچک اکثر مجموعه‌ها، این بازار بزرگی است که توسط سرمایه‌گذاران سنتی شناخته شده نیست.»
محققان دلایلی را برای توضیح اینکه چرا مردم برای لگوها پول هنگفتی می پردازند ارائه می کنند. یکی از موارد قابل توجه ممکن است تعداد کم مجموعه های تولید شده و تعداد محدودی از افرادی باشد که می خواهند لگوهای خود را بعد از خرید آنها بفروشند. علاوه بر این، LEGO از دهه 1960 لگو می‌سازد و لژیونی از طرفداران بزرگسال نوستالژیک را که برای مجموعه‌های قدیمی‌تر ارزش قائل هستند، جمع کرده است.
قبل از اینکه شروع کنید به این فکر کنید که آیا مجموعه‌های لگو در اطراف خانه خود دارید که می‌توانند گنجینه‌های مخفی باشند، چیزهایی وجود دارد که باید بدانید. اول از همه، قیمت ست های لگو در بازار ثانویه، که بسیار متفاوت است و بازدهی آنها از 50-% تا 600% در سال متغیر است، معمولاً دو یا سه سال پس از بازنشستگی مجموعه شروع به افزایش می کنند. این بدان معناست که شما باید هزینه‌های بالایی مانند تحویل و ذخیره‌سازی را در سرمایه‌گذاری خود لحاظ کنید.
ثانیاً، محققان دریافتند که قیمت ست های کوچک یا بسیار بزرگ سریعتر از ست های متوسط رشد خواهد کرد. مجموعه‌هایی که بیشترین رشد ارزش را در بازار ثانویه دارند، مجموعه‌هایی هستند که به ساختمان‌های معروف، فیلم‌ها یا تعطیلات مربوط می‌شوند. به این ترتیب، نباید تعجب آور باشد که برخی از گران‌ترین مجموعه‌های لگو شامل Millennium Falcon، Death Star II و Imperial Star Destroyer می‌شوند. دیگر مجموعه‌های لگو با ارزش شامل مجموعه‌های نسخه محدود و آنهایی است که در رویدادهای تبلیغاتی ارائه می‌شوند.
و در نهایت، دوبرینسکایا گفت: بازار ثانویه لگو چیزی نیست که بتوانید به راحتی وارد آن شوید اگر طرفدار آن نیستید. مجموعه‌های لگو زیادی وجود دارد، و یک طرفدار واقعی نیاز دارد تا بازار را تجزیه و تحلیل کند و روی مجموعه‌ای شرط‌بندی کند که ممکن است روزی ارزش بیشتری داشته باشد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ