ارز دیجیتال: آینده پول شما

طرز تفکر جامعه در مورد پول به وسیله پتانسیلی که در ارز دیجیتال موجود است، کاملا قابل تغییر میباشد.

بانک‌های مرکزی جهانی با ظهور بیت‌کوین، اتریوم و هزاران ارز دیجیتال دیگر که فقط به شکل الکترونیکی وجود دارند، به تحقیق درباره نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال ملی سوق داده شده اند.
ارز دیجیتال چیست؟
هر ارزی است که منحصراً به صورت الکترونیکی در دسترس است را ارز دیجیتال خطاب میکنند. در حل حاظر نسخه های الکترونیکی ارز، بر سیستم های مالی اکثر کشورها غالب است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، پول فیزیکی ایالات متحده در گردش تنها حدود یک دهم عرضه کلی پول است. چراکه مابقی آن در انواع سپرده های بانکی به صورت الکترونیکی نگهداری می شود.
آنچکه در حال حاضر در حساب های بانکی ، ارز دیجیتال را از ارز الکترونیکی متمایز می کند این است که هرگز شکل فیزیکی به خود نمی گیرد. در حال حاضر، در کشورهای اروپایی می توانید به یک دستگاه خودپرداز بروید و یک رکورد الکترونیکی از دارایی ارز خود را به دلار فیزیکی تبدیل کنید. با این حال، ارز دیجیتال هرگز شکل فیزیکی به خود نمی گیرد. همیشه در یک شبکه کامپیوتری باقی می ماند و از طریق وسایل دیجیتال مبادله می شود.
به عنوان مثال، به جای استفاده از اسکناس های فیزیکی ، با انتقال ارز دیجیتال به خرده فروشان با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود، خرید انجام می دهید. از نظر عملکرد، این ممکن است تفاوتی با نحوه برخورد شما با پول خود با استفاده از برنامه های پرداخت مانند Venmo، Paypal یا Apple Pay نداشته باشد.
پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت‌کوین و اتریوم که ارزش ذخیره‌سازی می‌کنند ولی توسط هیچ مقام مرکزی مدیریت نمی‌شوند، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال تحقیق در مورد امکان ایجاد ارزهای دیجیتالی خود هستند که معمولاً به عنوان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی شناخته می‌شوند.

1200x675

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) چیست؟
ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یک ارز دیجیتال است که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر و نظارت می شود. میتوانید برای درک بیشتر به آن به صورت بیت کوین فکر کنید، با این تفاوت که ابیت کوین توسط فدرال رزرو مدیریت نمی شد و از حمایت کامل دولت ایالات متحده برخوردار نیست.
در حالی که هیچ بانک مرکزی ملی هنوز ارز دیجیتال خود را راه اندازی نکرده است، حداقل 80 درصد از بانک های مرکزی در حال حاضر در حال تحقیق در مورد این فناوری هستند.
در ایالات متحده، فدرال رزرو و M.I.T. در حال انجام تحقیقات مشترک در مورد CBDC از طریق پروژه همیلتون هستند. پروژه همیلتون علاوه بر تعیین نحوه عملکرد یک ارز دیجیتال در ایالات متحده و اینکه چه نوع سیستم هایی برای تحقق آن نیاز است، قصد دارد یک مقاله تحقیقاتی منتشر کند و یک مجوز منبع باز برای هر کدی که می نویسد ایجاد کند تا دیگران بتوانند بررسی کنند و با آن کار کنید.
علیرغم این تحقیقات، در صحبتهای اخیر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مقابل کنگره اظهار داشت که امکان دلار دیجیتالی با حمایت فدرال رزرو در حال حاضر دور از دسترس است.


یک CBDC چگونه کار می کند؟
در حالی که ممکن است یک CBDC آمریکایی در حال حاضر دور از دسترس باشد، جیم کانها، معاون ارشد در بانک فدرال رزرو بوستون، نحوه عملکرد CBDC یا یک دلار دیجیتال را به اشتراک گذاشت. کانها گفت که یک CBDC مشابه پول نقد واقعی عمل می کند. «اگر من به شما CBDC دادم، مثل این است که پول فیزیکی مانند یک اسکناس 100 دلاری به شما می‌دهم. شما آن پول را در حساب خود دارید و مال شماست. من نیز نمیتوانم ان را از شما پس بگیریم.»
این یک تفاوت کلیدی در مقایسه با سایر اشکال پرداخت الکترونیکی امروزی است، «مانند انتقال ACH یا PayPal. "اگر من از طریق پی پال برای شما پول ارسال کنم، این فقط یک امکان است که پول در راه است. موجودی شما ممکن است وجوه را نشان دهد، اما پول در واقع بین بانک‌ها جابه‌جا نشده باشد!»
به همین دلیل، تراکنش‌ها غیرقابل برگشت نیستند و امکان برگشت برای طرف مقابل وجود دارد. 60 روز وجود دارد که انتقال ACH می تواند به طور بالقوه باز شود. با انتقال از طریق CBDC، وجوه بلافاصله ارسال می شود و طرف دیگر نمی تواند پس از آن انصراف دهد.
یکی دیگر از مزایای کلیدی CBDC این است که می تواند مناقصه قانونی تلقی شود. این بدان معناست که همه فعالان اقتصادی باید آن را برای هر هدف قانونی بپذیرند. "شما می توانید مالیات خود را با آن پرداخت کنید.
البته CBDC برخلاف سایر ارزهای دیجیتال است که در ایالات متحده پول قانونی ندارند. فقط فروشندگان خاصی به طور مستقیم رمزنگاری را می پذیرند، بنابراین ممکن است افراد قبل از انجام بیشتر تراکنش ها، نیاز داشته باشند که ارز دیجیتال خود را به دلار آمریکا تبدیل کنند. هنگامی که از رمزنگاری به عنوان نوعی پرداخت استفاده می‌کنید، در حال حاضر یک رویداد مشمول مالیات نیز ایجاد می‌کنید، به این معنی که هر بار که چیزی با Bitcion یا Ether خریداری می‌کنید، ممکن است مالیات بر عایدی سرمایه را مدیون باشید. این علاوه بر هر گونه مالیات فروش است. با یک CBDC، شما فقط هر گونه مالیات فروش قابل اعمال را مدیون هستید، درست مانند استفاده از ارز فیزیکی.

Cryptocurrencies
ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان چگونه عمل کرده اند؟
علیرغم مزایای بالقوه CBDC ایالات متحده، در حال حاضر هنوز یک مفهوم باقی مانده است. در سرتاسر جهان، کشورهای دیگر در کنار ارزهای دیجیتالی در سراتاسر جهان پروژه های مانند، دلار شنی باهاما که در حال حاضر در حال تولید است و یوان دیجیتال چین که یکی از بزرگترین برنامه های CBDC است که پروژه آزمایشی ست که در سال 2014 راه اندازی میشود، فعالیت میکنند.
در این بین بانک های مرکزی چین و امارات نیز در حال کار بر روی پروژه ای برای استفاده از بلاک چین و CBDC برای پرداخت های منطقه ای بین کشورها هستند. اگر این پروژه ها موفقیت آمیز باشند، می توانند انگیزه بیشتری برای کشورهای دیگر ایجاد کنند تا CBDC خود را ایجاد کنند.
به دلیل این روندها، لیلیا تسلر، رئیس گروه فین‌تک و بلاک چین Sidley، نسبت به استفاده آینده از ارزهای دیجیتال خوش‌بین است. به نظر وی مطمئناً شاهد پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال خواهیم بود، اما پیش بینی اینکه چگونه به نظر می رسد دشوار است. یک CBDC ممکن است جایگزین نسخه کاغذی دلار آمریکا شود. در همان زمان، جامعه ممکن است بر پذیرش جریان اصلی یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز تمرکز کند.

مزایای ارز دیجیتال
با استفاده از ارز دیجیتال می‌توانید پرداخت‌ها را بسیار سریع‌تر از روش‌های فعلی انجام دهید، مانند ACH یا حواله‌های سیمی، که ممکن است چند روز طول بکشد تا مؤسسات مالی یک تراکنش را تأیید کنند.
نقل و انتقالات بین المللی ارزان تر معاملات ارز بین المللی بسیار گران است. افراد برای انتقال وجوه از یک کشور به کشور دیگر هزینه های بالایی دریافت می کنند، به خصوص زمانی که این امر شامل تبدیل ارز باشد. اندرو کیگوئل، مدیر عامل Tokens.com گفت: "دارایی های دیجیتال با سریع تر و کم هزینه تر کردن بازاریابی، آن را مختل می کنند."
دسترسی 24/7. انتقال پول موجود اغلب در تعطیلات آخر هفته و خارج از ساعات کاری عادی، زمان بیشتری می برد زیرا بانک ها بسته هستند و نمی توانند تراکنش ها را تأیید کنند. با ارز دیجیتال، تراکنش ها در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با سرعت یکسانی کار می کنند.
.به گفته FDIC بیش از 7 میلیون خانوار آمریکایی حساب بانکی ندارند. آنها در نهایت هزینه های پرهزینه ای را برای پرداخت چک های حقوق خود و ارسال پرداخت ها به دیگران از طریق حواله یا حواله پرداخت می کنند. اگر این کشور یک CBDC راه اندازی کند، افراد بدون بانک می توانند به پول خود دسترسی داشته باشند و صورتحساب های خود را بدون هزینه اضافی پرداخت کنند.
اگر دولت یک CBDC ایجاد کند پرداخت های دولتی کارآمدتر خواهد شد، می‌تواند پرداخت‌هایی مانند بازپرداخت مالیات، کمک هزینه کودک و کوپن غذا را فوراً برای مردم بفرستد، نه اینکه بخواهد چکی برای آنها پست کند یا کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت شده را ارسال کنند.

معایب ارز دیجیتال
در حال حاضر ارزهای زیادی برای پیمایش وجود ندارد. محبوبیت فعلی ارزهای دیجیتال در واقع یک نقطه ضعف است. «ارزهای دیجیتال زیادی در بلاک چین‌های مختلف ایجاد می‌شوند که همگی محدودیت‌های خاص خود را دارند. و متاسفانه تعیین اینکه کدام ارزهای دیجیتال ممکن است برای موارد استفاده خاص مناسب باشند، از جمله اینکه آیا برخی از آنها برای پذیرش انبوه طراحی شده اند یا خیر، زمان می برد.
ارزهای دیجیتال برای یادگیری نحوه انجام وظایف اساسی، مانند نحوه باز کردن کیف پول دیجیتال و ذخیره صحیح دارایی های دیجیتال، به کار توسط کاربر نیاز دارند. برای اینکه ارزهای دیجیتال به طور گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرند، سیستم باید ساده‌تر شود.و برای یادگیری نحوه استفاده ان کاربر باید تلاش کند
ارزهای دیجیتال از بلاک چین استفاده می کنند، جایی که رایانه ها باید معادلات پیچیده را برای تأیید و ثبت تراکنش ها حل کنند. باعث مصرف برق قابل توجهی میشود و هرچه تراکنش های بیشتر شود،هزینه ها بالات میرود. با این حال، این احتمالاً برای یک CBDC وجود نخواهد داشت، زیرا احتمالاً توسط بانک مرکزی کنترل می شود و فرآیندهای اجماع پیچیده مورد نیاز نیست.(به نظر میرسد استفاده از بلاک چین باید گران باشد)
نوسانات بزرگ در قیمت ارزهای دیجیتال. قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال می تواند ناگهان تغییر کند. به همین دلیل است که مشاغل تمایلی به استفاده از آن به عنوان وسیله مبادله ندارند.
در این میان شوال پیش می آید به عنوان یک تجارت، آیا می خواهیم چیزی را بپذیرم که فرار است؟ اگر بیت کوین را برای یک هفته نگه دارم و 20 درصد از ارزشش را از دست بدهد چه؟ با این حال، با CBDC، ارزش مانند ارز کاغذی بسیار پایدارتر است و نمی تواند اینگونه نوسان کند.
توسعه CBDC به زمان و هزینه مالیات نیاز دارد. اگر دولت تصمیم به ایجاد آن بگیرد، توسعه آن هزینه هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

5c065e3c7fd55832121225

ارز دیجیتال چه تاثیری بر شما خواهد داشت؟
اگر یک ارز دیجیتال را پذیرفته شود، به عنوان جایگزینی برای پول نقد عمل می کند، اما از آنجایی که الکترونیکی است، از مزیت داخلی انتقال سریع پول نیز برخوردار خواهد بود.
حتی اگر یک ارز دیجیتال الکترونیکی باشد، هنوز باید به اندازه پول نقد در دسترس باشد. چراکه هر کسی باید بتواند از آن استفاده کند، نه فقط آنهایی که جدیدترین گوشی های هوشمند را دارند بنابراین باید راهی برای انجام تراکنش‌های آفلاین نیز ایجاد شود، به این شکل دو نفر می‌توانند CBDC را مبادله کنند، حتی اگر در شبکه تلفن همراه یا وای‌فای نباشند.
به نظر میرسد کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و ورودی های صنعت زیادی مورد نیاز است، اما ظاهرا می تواند ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد. با تمام این موارد عنوان شده، یک CBDC باید به طور کامل بررسی شود چراکه پتانسیل بالایی دارد.


به نظر مترجم در ارتباط با ارز دیجیتال تنها به اینترنت فکر کنید و اینکه از روزهای اول تا کنون چقدر پیشرفت کرده است. با CBDC، و ارزهای دیجیتال نیز امکانات بی پایان خواهند وجود داشت.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ