امنیت سایبری ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به جرایم سایبری مانند باج‌افزار و استخراج مخرب ارز دیجیتال ادامه خواهند داد.

طبق گزارش منتشر شده، حملاتی مانند باج‌افزار به استفاده از ارزهای دیجیتال ادامه خواهند داد. در طول یک سال و نیم گذشته، حملات باج‌افزاری 79 درصد از تمام موارد نقض امنیت سایبری جهانی را تشکیل می‌دهند. این حوادث، که توسط تیم واکنش سریع سوفوس- Sophos بررسی و اصلاح شده است، نشان می‌دهد که برخی از این حملات، سرمایه‌گذاران رمزارز را از طریق صفحه‌های لاگین اپلیکیشن جعلی هدف قرار می‌دهند.

ارز دیجیتال حمله سایبری

گزارش تهدید 2022 Sophos که منتشر شده است، با هدف ارائه چشم‌اندازی در مورد تهدیدات امنیتی و روندهای پیش روی سازمان‌ها در سال 2022 و چشم‌انداز تهدید در سال 2021، با بینش‌های اضافی در مورد حفره‌های احتمالی که ممکن است در آینده از بین برود، ارائه می‌کند. این مطالعه در مورد یک خانواده بدافزار تلفن همراه صحبت می کند که در سال 2021 شورش کرد، به نام Flubot به عنوان یکی از تروجان های بانکی غالب که بر پلت فرم اندروید تأثیر می گذارد.
این بدافزار صفحه‌های ورود به سیستم بانکی و ارزهای دیجیتال جعلی را به کاربران ارائه می‌کند تا پسوردهای کاربر را برای آن سرویس‌ها سرقت کنند. علاوه بر سرقت اطلاعات بانکی، داده هایی مانند لیست مخاطبین را نیز می دزدد، که سپس از آن برای ارسال هرزنامه به دوستان قربانی و همراهانش با پیام هایی استفاده می کند که می تواند منجر به عفونت های Flubot اضافی شود.
بدافزار عمدتاً از طریق پیام‌های متنی اس ام اس پخش می‌شود و خدمات ردیابی مرسوله مرسوم را از سرویس‌های حمل و نقل بسته بین‌المللی بزرگ مانند DHL، FedEx و UPS تقلید می‌کند. قربانی هشدارهای پیامکی را با پیوند URL دریافت می‌کند، و گاهاً پیامکی که وانمود می‌کند یک پیام پست صوتی است - همچنین با یک پیوند وب.
Sophos همچنین هشدار می‌دهد که حملات بات‌نت خودکار مانند Mirai در طول سال‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند و به وسیله‌ای انتخابی برای ارائه بدافزار استخراج رمزنگاری تبدیل شده‌اند. این بیت‌های کد دارایی‌های مختلف شرکتی مانند سرورها و دستگاه‌های اینترنت اشیا را آلوده می‌کنند، مجرمان سایبری می‌توانند از قدرت پردازش جمعی صدها یا هزاران ماشین برای استخراج ارز دیجیتال و انتشار آن به دستگاه‌های دیگر استفاده کنند.
"به عنوان روشی برای فرار از تحریم‌ها، ارزهای دیجیتال به خوبی برای این کار مناسب هستند، به همین دلیل است که مجرمان مستقر در مناطقی از جهان که تحت تحریم‌های اقتصادی سنتی باقی مانده‌اند، منحصراً با ارزهای دیجیتال سروکار دارند. فراتر از آن، چون ارز دیجیتال ناشناس است، می‌تواند دشوار باشد. "
سوفوس بر این باور است که استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال، هم برای فرار از تحریم‌ها و هم برای پنهان کردن مشارکت در فعالیت‌های مجرمانه، در سال 2022 همچنان افزایش می‌یابد، باج‌افزارها و جک‌های رمزنگاری شده دو برجسته‌ترین راه‌هایی هستند که مجرمان می‌توانند مستقیماً از طریق آن‌ها پرداخت‌های ارز دیجیتال را دریافت کنند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ