دوم اسکرولینگ چیست و چگونه می توان آن را برای همیشه متوقف کرد.

در این مقاله های فن تک به عادت مخرب «دوم اسکرولینگ» و روش های مقابله با آن میپردازد.

شما فقط پس از پانزده دقیقه گوشی خود را کنار گذاشته اید، اما در واقع بیش از دو ساعت در جریان یک جریان مداوم اخبار منفی غرق شده اید. اگر هر یک از این ها برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است قربانی دوم اسکرولینگ باشید.
در ادامه با های فن تک همراه شوید، تا بدانید که دوم اسکرولینگ چیست، چرا پیمایش برای شما مضر است، و نکاتی که به شما کمک می‌کند تا این عادت را متوقف کنید.
دوم اسکرولینگ چیست؟
دوم اسکرولینگ، همچنین به عنوان «دوم سرفینگ» (doomsurfing)شناخته می شود، یک مفهوم نسبتاً جدید است. در واقع، اصطلاحات به تازگی به فرهنگ لغت اضافه شده اند. این مقدار زمان زیادی را که یک فرد ممکن است صرف گشت و گذار در رسانه های اجتماعی و سایت های خبری برای جذب اخبار منفی کند، توصیف می کند.

doomscrolling

در حالی که خواننده معمولی ترکیب متعادلی از اخبار خوب و بد را مرور می‌کند، ندامتگاه‌ها زمانی را به خواندن اخبار بد یا افسرده‌کننده اختصاص می‌دهند. اغلب به این دلیل است که کاربران آنقدر به اخبار منفی عادت کرده اند که به دنبال آن می گردند، یا به این دلیل است که تنها اخبار روز منفی است.
دوم اسکرولینگ مدتی بود که وجود داشته است، اما این اصطلاح واقعاً در سال 2020 در طول همه‌گیری COVID-19 (ویروس کرونا) رایج شد، زمانی که به نظر می‌رسید اخبار بد همه‌جانبه و بی‌پایان بودند.
چرا دوم اسکرولینگ برای شما بد است؟
انسان‌ها به دنبال اطلاعات بدیع و منفی هستند، به خصوص زمانی که به ما در مورد خطر هشدار می‌دهند. با تعداد زیادی از اخبار منفی که به تیتر اخبار تبدیل شده‌اند، مرور زمان باعث می‌شود مردم نسبت به اطلاعات منفی هوشیار، بیش از حد مضطرب و افسرده شوند.
دور زدن قیامت همچنین می‌تواند منجر به نیاز اجباری به بررسی مداوم اخبار بد شود، که نه تنها یک عادت اتلاف وقت است، بلکه ناسالم است. چرخه اخبار 24 ساعته جریان دائمی اخبار بد را فراهم می‌کند، بنابراین به راحتی می‌توان زمان را از دست داد. و ساعت ها بی وقفه گشت و گذار کنید.
پنج نکته برای کمک به شما در توقف دوم اسکرولینگ

  1. یک مراسم صبحگاهی را شروع کنید.


به راحتی می توانید عادت کنید که اول صبح گوشی خود را در دست بگیرید و برای چند دقیقه یا چند ساعت بی خیال شروع به پیمایش کنید.
به جای اینکه روز خود را با پای اشتباه شروع کنید و اخبار بد را جذب کنید، بهتر است وارد مراسم صبحگاهی شوید که یک منطقه بدون صفحه نمایش است. بسیاری از افراد با مدیتیشن صبحگاهی یا یک تمرین سریع بهتر می‌شوند.

  1. مدت زمان نمایش خود را محدود کنید.


هنگامی که چشمانتان به صفحه نمایش چسبیده است، به سختی متوجه گذر زمان می شوید. ساده‌ترین راه برای یادآوری اینکه زمان اتمام پیمایش فید خبری فرا رسیده است، تنظیم زنگ هشدار یا دانلود یک برنامه محدودیت زمان نمایش است. دستگاه‌های iOS دارای ویژگی مشابهی برای محدود کردن زمان صفحه نمایش داخلی هستند.

  1. از رسانه های اجتماعی دوری کنید.


یکی از راه‌های جلوگیری از پیمایش در رسانه‌های اجتماعی این است که برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خود را از گوشی خود حذف کنید.
وقتی فقط از طریق مرورگر اینترنت خود می توانید به رسانه های اجتماعی خود دسترسی داشته باشید، گرفتن بی خیال تلفن و شروع به اسکرول کردن برای شما دشوارتر می شود. حذف رسانه‌های اجتماعی علاوه بر جلوگیری از قیامت، فواید مثبت متعدد دیگری برای سلامت روان دارد.

  1. زمانی را برای دوستان و خانواده اختصاص دهید.


برنامه ریزی و گذراندن وقت با دوستان و خانواده راه خوبی برای از بین بردن گوشی است. وقتی با افرادی که به آنها اهمیت می دهید وقت می گذرانید، طبیعتاً کمتر به تلفن خود دست خواهید یافت و از لحظه حال بیشتر لذت خواهید برد.

  1. تمرکز حواس را تمرین کنید.


ذهن آگاهی تمرینی است که در آن شما بر آگاهی از آنچه در لحظه حال احساس و حس می کنید تمرکز می کنید.
اگر متوجه شدید که در حال سقوط هستید، به احساسات و احساسات بدن خود توجه کنید. وقتی متوجه شدید که اخبار بد چقدر برای شما اضطراب ایجاد می کند، باید انگیزه شما را برای توقف رفتار مضر ایجاد کند.
عادت دوم اسکرولینگ را برای همیشه کنار بگذارید.
دوم اسکرولینگ اتلاف وقت است و به سلامت روان شما آسیب می رساند. هنگامی که صحبت از ترک برای همیشه به میان می‌آید، شاید مهم‌ترین قدم این باشد که برای اصلاح این عادت بد اقدام کنید.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ