در ازای اسکن چشم، ارز دیجیتال رایگان داده میشود

ورلدکوینWorldcoin نام پروژه ای میباشد که اسکنر عنبیه به نام orb را نشان می دهد، هدف آن توزیع ارزهای رمزنگاری شده در 1 میلیارد نفر است.


Worldcoin (ورلدکوین) یکی از بلندپروازانه ترین و پیچیده ترین تلاش ها برای ارائه ارز رمزنگاری شده به مردم جهان چیزی مشابه مفهوم اقتصادی درآمد عمومی جهانی است. این پروژه  قبلاً با انتقادات شدید روبرو شده بود.
Worldcoin حدود 30 دستگاه سخت افزاری اسکن عنبیه را که به آنها orbs"" می گویند، به کاربران اولیه در چهار قاره توزیع کرده است، و افرادی که مایل باشند می‌توانند در ازای اسکن چشم خود با این دستگا‌ه‌ها توکن های دیجیتال رایگان دریافت کنند.
توسعه دهندگان این پروژه گفتند: که قصد دارند صدها دستگاه را در ماه های آینده منتشر کنند و در نهایت 4000 دستگاه را در ماه توزیع کنند. این تیم قصد دارد شبکه ارزهای رمزنگاری شده را در اوایل سال آینده راه اندازی کند و در آن زمان توکن ها را شروع کند. آنها نگفته اند که کاربران ارزهای رمزپایه چقدر می توانند انتظار دریافت داشته باشند. با توجه به اینکه توسعه‌دهندگان این پروژه هنوز نمی‌توانند دورنمای مشخصی برای آن ارائه کنند، در همین فاز آزمایشی با انتقادات شدیدی رو‌به‌رو شده است.
الکس بلانیا، بنیانگذار Worldcoin، هرگونه حمله به حریم خصوصی افراد را تکذیب کرد و گفت که گوی ها قبل از حذف دائمی تصاویر، اسکن عنبیه را به رشته های حروف و اعداد منحصر به فرد تبدیل می کنند. کد به دست آمده به سادگی برای بررسی اینکه آیا کاربر قبلاً سهمی از توکن های Worldcoin را مطالبه کرده است یا خیر ، مورد استفاده قرار می گیرد.
بلانیا با اشاره به دفترکل های دیجیتالی که پشتوانه ارزهای رمزنگاری شده است، گفت: « کد اسکن چشم افراد، هویت واقعی آن‌ها را در بلاک چین مشخص نمی‌کند، بنابراین دسترسی ورلد کوین به آن‌ها نگران‌کننده نیست.»
گفتنی است Worldcoin روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، و حساب باز کردن، انجام تراکنش و شرکت در فرایند اعتبارسنجی در آن رایگان است.
بلانیا گفت که حدود 130،000 نفر تاکنون برای این پروژه ثبت نام کرده اند و این توکن به عنوان یک فناوری که می تواند برای برنامه های مالی جدید مورد استفاده قرار گیرد، ارزشمند خواهد بود.
تیم پشتیبانی ورلد کوین تا به حال برای این استارتاپ 25دلار سرمایه جمع آوری کرده است، که بخشی از این سرمایه، توسط اندریسن هوروویتز تأمین شده است. هوروویتز، ارزش ورلد کوین را یک میلیارد دلار تخمین زده است و آن را ابزاری کارامد برای بشریت می‌داند.

worldcoin bietet kostenlose

سام آلتمن، رئیس سابق شتابدهنده از سرمایه‌گذاران و بنیان‌گذاران دیگر این پروژه نیز از طرفداران اصلی درآمد عمومی جهانی و توزیع پول رایگان با روالی منظم در میان مردم است.
Worldcoin در نظر دارد در مجموع 10 میلیارد توکن صادر کند که 80 درصد آن به کاربران ، 10 درصد به سرمایه گذاران شرکت و 10 درصد دیگر به بنیادی برای تولید گلوله ها و توسعه شبکه اختصاص می یابد.
بلانیا گفت که بنیانگذاران و کارکنان بخشی از توکن های بنیاد را دریافت خواهند کرد و از ارائه رقم دقیق خودداری کردند. سخنگوی Worldcoin گفت که این شرکت قصد دارد بنیاد را قبل از اولین راه اندازی شبکه ایجاد کند
Worldcoin تخمین زده است که می تواند در بیش از 1 میلیارد نفر در دو سال اول فعالیت شبکه، با این فرض که افراد همچنان با نرخ فعلی ثبت نام می کنند و تیم به اهداف توزیع گوی خود برسد.
افرادی که برای Worldcoin ثبت نام می کنند، در طول زمان از طریق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده ، که به گفته بلانیا هنوز در حال توسعه است ، تخصیص کامل توکن ها را دریافت خواهند کرد.
بلانیا اظهار داشت که نرخ توزیع Worldcoin در نهایت به طراحی برنامه اعطای حق امتیاز و سرعت ثبت نام کاربران بستگی دارد.
Worldcoin تا به حال orbs را به 12 کشور آفریقا، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا توزیع کرده است. به گفته این شرکت، بیشترین تعداد ثبت‌نام نیز مربوط به دستگاهی در شیلی است که با ۲۰ کارمند، اطلاعات مربوط به بیش از ۱۰ هزار کاربر را ثبت کرده است.


به نظر شما تا چه اندازه مرد جهان از این پروزه استقبال میکنند؟ دیدگاه خود را با های فن تک به اشتراک بگذارید.


چاپ