پورشه از جدیدترین خودروی هیبریدی با 729 اسب بخار رونمایی کرد

شرکت آلمانی پورشه از جدیدترین مدل هیبریدی خود" E-Hybrid Cayenne" با توان 729 اسب بخار رونمایی کرد.

شاسی بلند جدید پورشه 1

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از وب سایت رسمی porsche؛ فناوری هیبریدی پیشرفته از قابلیت شارژ سریع و برد الکتریکی پشتیبانی می کند. جهان در حال حرکت به سمت آینده ای پایدار است. در این بین، صنعت خودروسازی هم از این تغییرات بی بهره نمانده است. رفته رفته شرکت های خودروسازی خودروهای دوگانه سوز را جایگزین خودروهایی کردند که با سوخت های فسیلی کار می کردند. اکوسیستم خودروهای دوگانه سوز نسبت به خودروهای نسل قبلی عملکرد بهتر و امکانات بیشتری دارند.

خودروی شاسی بلند هیبریدی جدید مدل 2024 در واقع یک نوع Turbo E-hybrid است که آن را به قدرتمندترین نسخه حال حاضر تبدیل می کند. این خودرو سوخت و آلایندگی کمتری تولید می کند. پیشرانه آن 729 اسب بخار و 700 پوند فوت گشتاور دارد. این قابلیت ها پورشه جدید را به یک گزینه جذاب برای علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند تبدیل می کند.
شرکت آلمانی نسل سوم خودروهای کاین را در اوایل سال جاری معرفی کرد. پورشه قصد دارد یک خط تولید دیگر مخصوص ساخت پیشرانه های هیبریدی پلاگین به خط تولید SUV اضافه کند. مدل جدید در دو سبک متفاوت SUV و کوپه ارائه به بازار عرضه می شود.

شاسی بلند جدید پورشه هیبریدی

موتور چهار لیتری V8 twin-turbo به گونه ای بهینه سازی شده است که می تواند نیرویی به اندازه 591 اسب بخار تولید کند. این موتور با یک موتور الکتریکی با قدرت 174 اسب بخار ادغام شده است. عملکرد کاین، آن را به یکی از بهترین خودروهای اسپورت در بین شاسی بلندهای موجود در بازار تبدیل می کند. موتور توربو هیبریدی می تواند در عرض 3.5 ثانیه و با سرعت 183 مایل بر ساعت شتاب خود را از 0 به 60 مایل در ساعت برساند.

کاین E-Hybrid در مقایسه با نسل قبلی، باتری بزرگتر (25.9 کیلووات ساعت) دارد که در کف صندوق عقب خودرو تعبیه شده است. با وجود باتری بزرگتر، شارژ 11 کیلو واتی می تواند مدت شارژ را به کمتر از 2.5 ساعت کاهش دهد. این میزان شارژ برای یک مسافت 90 کیلومتری کافی خواهد بود.

شاسی بلند جدید پورشه

در این خودرو هم مانند سایر خودروهای دیگر، پورشه از یک سیستم تعلیق دو محفظه و دو سوپاپ استفاده کرده است که به عنوان یکی از مشخصه های خودروهای پورشه کاین توربو E-Hybrid تلقی می شود. این قابلیت امکان تغییر جداگانه تنظیمات فشرده سازی را در خودرو فراهم می کند. یکی از مزیت های دیگر این ویژگی، راحتی و کنترل بهتر خودرو حین رانندگی است.

طبق ادعای شرکت سازنده، سیستم تعلیق به کار رفته در این خودرو می تواند هنگام شتاب و ترمز واکنش سریع تری انجام دهد. علاوه براین، در شرایط نامساعد آب و هوایی حالت کروز آن فعال می شود و کنترل سرعت خودرو را به دست می گیرد. حالت کروز، مقدار نیروی لازمی که موتور باید به هر چرخ بدهد را تنظیم می کند. این کار در میزان مصرف سوخت تاثیر زیادی دارد.

کنترل شاسی دینامیک پورشه (PDCC) می تواند لرزش های بدنه وسیله نقلیه را در جاده های ناهموار تا حد زیادی کاهش دهد و به ثابت ماندن خودرو در جاده کمک می کند.
توربو E-Hybrid جدید دومین نسخه از سه نوع نسخه هیبریدی کاین پورشه است که امسال عرضه خواهد شد. قیمت مدل Cayenne Turbo E-Hybrid بدون هزینه حمل و نقل حدود 146900 دلار و مدل کوپه آن با 151400 دلار در سه ماهه دوم 2024 آماده عرضه در بازار ایالات متحده خواهد شد.


چاپ