هشدار به مالکان خودروهای هیبریدی شرکت خودروسازی فورد

شرکت خودروسازی فورد، حدود 100000 خودروی هیبریدی خود را در سراسر جهان، به دلیل خطر آتش سوزی فراخوان کرده است. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

ford

خودروهای آسیب دیده شامل برخی از شاسی بلندهای مدل Corsair و Escape تولیدی در سال های 2020 تا 2022 و تعدادی پیکاپ کامپکت Maverick همان دوره هستند. همه آنها دارای موتورهای الکتریکی 2.5 لیتری از هیبریدی و پلاگین هیبریدی هستند.

فورد در گزارشی که توسط شبکه CNBC منتشر شد، گفت که وجود یک مشکل ماشین در قسمت میل لنگ می تواند باعث خرابی موتور در این خودروها شود. اما مهمتر از آن، خرابی موتور می تواند منجر به نشت روغن و بخار شدن سوخت و سرایت آن به قسمت های داغ موتور و در نتیجه آتش سوزی شود.

فورد گفت تا کنون 23 گزارش از سراسر جهان در مورد حوادثی دریافت کرده است که خرابی موتور باعث آتش سوزی شده است. گزارشی از میزان خسارت یا تلفات جانی در ارتباط با این موضوع گزارش نشده است.

فورد گفت که خرابی موتور بسیار نادر است و این مشکل می تواند در 0.17 از هر 1000 خودرو منجر به تعمیر شود.
غول خودروسازی آمریکایی از 8 آگوست اطلاع رسانی به مالکان آسیب دیده را آغاز خواهد کرد، اما برای جزئیات بیشتر در مورد چگونگی فهمیدن اینکه آیا خودروی فورد شما شامل این فراخوان می شود یا خیر، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

به مالکان دستور داده شده، تا وسیله نقلیه خود را به یک فروشنده نزدیک ببرند. اما فورد گفت که اگرچه به خود مشکل موتور رسیدگی نخواهد شد، اما فروشندگان تنظیماتی را برای افزایش جریان هوا انجام خواهند داد که دمای زیر کاپوت را تا حدی کاهش می‌دهد که از اشتعال بخار سوخت و روغن موتور جلوگیری می‌کند.

فورد تأیید کرد که قبلاً این مشکل را در مرحله تولید حل کرده است، بنابراین خودروهای جدیدی که از خط تولید خارج می شوند دیگر این مشکل را ندارند.

این خودروساز مستقر در میشیگان همچنین فراخوان دیگری را که در می 2022 اعلام کرده بود، در رابطه با خطر آتش سوزی در زیر کاپوت دوباره منتشر کرد. فراخوان اولیه شامل حدود 39000 خودروی شاسی بلند لینکلن نویگیتور و فورد اکسپدیشن مدل سال 2021 بود. ولی، فورد می گوید 66000 وسیله نقلیه دیگر که در تاریخ های بین 27 ژوئیه 2020 و 31 آگوست 2021 ساخته شده اند نیز تحت تأثیر این مشکل، قرار گرفته اند.

این خودروساز، نگران بروز اتصال بالقوه جریان بالا بر روی برد مدار چاپی است، بنابراین به مالکان آسیب‌دیده اعلام کرده خودروی خود را بیرون و دور از سازه‌های دیگر پارک کنند. هنگامی که قطعات جایگزین در ماه سپتامبر در دسترس قرار بگیرند، نمایندگی ها آنها را به صورت رایگان روی خودرو نصب خواهند کرد.
فورد 21 گزارش از آتش‌سوزی در زیر کاپوت دریافت نموده که، 18 مورد از این حوادث مربوط به خودروهای اجاره‌ای بوده است. فورد گفت که تاکنون یک مصدوم در ارتباط با این موضوع گزارش شده است.

این فراخوان های اخیر فورد به دنبال فراخوان دیگری در آوریل با بیش از نیم میلیون خودرو انجام می شود. اگر مالک فورد هستید و می خواهید بدانید که آیا وسیله نقلیه شما سامل این فراخوانی می شود یا خیر، به وب سایت شرکت مراجعه کرده و VIN (شماره شناسایی خودرو) منحصر به فرد خودرو خود را وارد کنید. این صفحه همچنین شامل اطلاعاتی درباره نحوه تماس با خدمات مشتریان فورد و همچنین ابزاری است که به شما کمک می کند نزدیکترین فروشنده فورد خود را پیدا کنید.


چاپ