جدیدترین خودروی مرسدس بنز در سال 2022

مرسدس بنز از جدیدترین محصول خود با نام  AMG GLE 53 Coupeدر سال 2022 رونمایی کرد. این خودرو تلفیقی از طراحی یک ماشین اسپرت و مهارت‌های یک خودروی شاسی بلندSUV و ظرافت یک کوپه است تا ضربان نبض مرسدس-AMG را افزایش دهند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی خودروی مرسدس بنز تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

amg 1
در یک کارخانه قدیمی در سال 1967، دو مهندس باذوق و علاقه مند به ورزش های موتوری شروع به تبدیل سدان های مرسدس بنز به اتومبیل های مسابقه ای برنده، کردند. امروزه AMG به پیروزی در پیست های مسابقات و خیابان های جهان ادامه می دهد. هر خودروی مرسدس مدل AMG محصول صنعتگران، طراحان و مهندسانی است که برای یک هدف منحصر به فرد زندگی می‌کنند: عملکرد رانندگی
نسل دوم مرسدس بنز GLE 53 کوپه این خودرو، از 6 سیلندر 3.0 لیتری توربوشارژ خطی خود و یک سیستم هیبریدی ملایم تشکیل شده که قدرت زیادی به آن می بخشد. فضای داخلی این خودرو، چیزی کمتر از یک هتل لوکس پنج ستاره ندارد. مرسدس AMG GLE 53 کوپه هم سطح با دیگر SUV های کوپه مانند BMW6 X و Porsche Cayenne Coupe سایز متوسط قرار می گیرد.

amg 2

GLE 53 کوپه، سال گذشته به عنوان جایگزین مدل قبلی خود،43GLE عرضه شد. مدل سال 2022 آن، اساساً تغییر زیادی نکرده است، به جز اضافه شدن یک سری ویژگی استاندارد جدید مانند، دستیار نور تطبیقی، ویژگی Air Balance برای کابین و صندلی‌های جلو که دارای چند کانتور با عملکرد ماساژ هستند.

amg 6
AMG GLE 53 Coupe خارجی
زمانی که BMW برای اولین بار6‌X را معرفی کرد، مردم واقعا نمی دانستند خودروی جدید چه نوع خودرویی است. یک کوپه SUV چهار در؟ مرسدس AMG GLE 53 کوپه سال 2022، یکی دیگر از این موارد عجیب و غریب است. از این جهت که، مرسدس AMG تمام تلاش خود را کرده است تا آن را تهاجمی نشان دهد. این خودرو، به صورت استاندارد با رینگ‌های پنج پره دوقلو AMG 21 اینچی، پروژکتورهای آرم آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو LED و سانروف پانوراما عرضه می‌شود. پنجره جلوی پانامریکانای این اتومبیل، آن را از بقیه GLE‌ها متمایز می کند. طراحی لوله های اگزوز چهارگانه در عقب آن نیز، به حالت تهاجمی آن اضافه کرده است.

ابعاد
AMG GLE 53 Coupe با وجود تمام تلاش‌هایی که برای پنهان شدن در پشت بدنه کوپه انجام داده، خودروی کوچکی نیست. طول کلی آن 194.4 اینچ است که بین دو محور 117.9 اینچی پخش شده، ارتفاع کلی آن 70.2 اینچ و عرض آن 84.9 اینچ می باشد. مرسدس هنوز وزن رسمی این اتومبیل را اعلام نکرده است، اما ما انتظار داریم که مشابه GLE 53 SUV باشد که وزنی حدود 5100 پوند دارد.

amg 9

موتور و گیربکس
برای اینکه این SUV بتواند با این سرعت حرکت کند، نیاز به نیروی زیادی دارد. این نیرو از ترکیب یک توربو، شارژر 3.0 لیتری شش سیلندر خطی و یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی تامین می شود. این مجموعه 429 اسب بخار مفید و 384 پوند فوت گشتاور تولید می کند که بیشتر آنها در مسافت های زیاد، مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که سیستم EQ Boost ، آن را با 21 اسب بخار بیشتر و گشتاور 184 پوند فوت از موتور الکتریکی تقویت می کند. موتور ترکیبی، به آن شتابی ملایم و در خلق یک تجربه کلی رانندگی عالی، کمک می کند. نیرو از طریق 9‌AMG Speedshift سرعته اتوماتیک، به هر چهار چرخ منتقل می شود. سیستم هیبریدی به سیستم استارت، چرخش توربوشارژر کمک می کند و انرژی مورد نیاز نمایشگرها و چراغ ها را تامین می کند. به گفته AMG، GLE 53 تنها در زمان 5.2 ثانیه به شصت می رسد و چهار دهم از زمان GLE43 نسخه قبلی خود، را کاهش می دهد.

ویژگی های رانندگی
دارای سه حالت رانندگی برای رانندگان می باشد، که می توانند از میان سه تنظیمات دمپر، یعنی Comfort، "Sport" و "Sport+" انتخاب کنند. علاوه بر این، دارای تعدادی حالت رانندگی دیگری نیز می باشد که عبارتند از Slippery"، "Comfort و "Sport".
این اتومبیل در واقع یک ماشین اسپرت نیست، اما برای کسانی که دوست دارند در عین راحتی، سریع هم حرکت کنند، گزینه بسیار مناسبی است.

 

AMG GLE 53 Coupe گازسوز
چنین ماشین سنگینی برای پیمودن مسافت، سوخت بنزین زیادی مصرف می کند. بنابراین، گول کلمه "هیبریدی" این شرکت خودروسازی را نخورید، که ادعا می کند مرسدس AMG GLE 53 Coupe یک دوستدار محیط زیست می باشد، چون کاملا برعکس آن است. GLE 53 کوپه، 18/23/20 مایل بر گالن در مدار شهر/بزرگراه/ ترکیبی مصرف می کند.

amg 7
صندلی و فضای داخلی
فضای داخلی GLE 53 کوپه، مانند سایر محصولات AMG، مکانی لوکس و راحت برای حضور است. AMG به خوبی توانسته لوکس بودن و اسپرت بودن را در اینجا با هم ترکیب کند. به این معنی که دید رو به جلو خوب است و صندلی‌های چرمی از بغل کردن بدن پشتیبانی می‌کنند. بدنه سبک کوپه فضای زیادی به اندازه GLE استاندارد ارائه نمی دهد، اما هنوز فضای کافی برای پنج بزرگسال با اندام متوسط را دارد و برای راحتی سرنشینان امکاناتی مانند صندلی های برقی جلویی گرم شونده و تهویه شونده، فضای خوبی در نظر گرفته است.

صندوق عقب و فضای بار کوپه AMG GLE53
GLE 53کوپه نه تنها فضای کافی را برای پنج بزرگسال ارائه می دهد، بلکه فضای صندوق عقب قابل توجهی را نیز در اختیار شما قرار می دهد که می تواند هر چیزی را که به سمت آن پرتاب کنید، ببلعد. درب عقب باز می شود و شما یک منطقه بارگیری مسطح خواهید داشت که بارگیری اجسام بزرگ را، بسیار آسان می کند. فضای صندوق عقب، که 23.1 فوت مکعب است، از نظر اندازه با رقیب خود،6BMW X که فضای کمی بزرگتر 27.4 فوت مکعبی را ارائه می دهد، قابل مقایسه است. اگر فضایی بیشتر می خواهید، شاسی بلند GLE ،استاندارد 33.3 فوت مکعب فضا ارائه می دهد.

amg 5

فضای داخلی مناسب
این خودرو، دارای یک سطل ذخیره سازی کنسول مرکزی بزرگ و یک جعبه دستکش است. سرنشینان جلو و عقب دارای جا بطری در درها و جا لیوانی در کنسول وسط هستند.


قیمت مرسدس بنز AMG GLE 53 چقدر است؟
هر چیزی که نشان AMG در پشت آن چسبانده شده باشد، قیمت بالایی دارد و این اتومبیل نیز تفاوتی با بقیه ندارد. این SUV کوپه عجیب، قیمتی معادل 77800 دلار بدون احتساب مالیات و هزینه ثبت نام می باشد. این قیمت حدودا، 1300 دلار بالاتر از قیمت سال گذشته است، اما حداقل امسال شامل سیستم Assist Highbeam Adaptive (AHS)نیز می شود.


چاپ