فولکس واگن در اواخر سال 2023 باز میگردد(گالری تصاویر)

فولکس‌واگن، این سواری کوچک و محبوب با خاطرات فروان ایرانی ها ( نوستالوژیک) در نسخه جدیدی با نام ID.Buzz ، در آمریکا به نمایش گذاشته شد.

 این نسخه جدید دارای یک تناسخ الکتریکی از Microbus یا Kombi محبوب خود است، این شرکت قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده این خودرو کوچک را عرضه کند. فولکس واگن طی دهه گذشته مجموعه ای از نمونه های اولیه یک اتوبوس كوچك جدید را به نمایش گذاشته است. اما ون های قبلی معرفی شده این شرکت با نامهای - Budd.E و Bulli - هرگز به تولید نرسیدند، که همین امر باعث ناامیدی طرفداران این وسیله نقلیه شد.
اسکات کیوگ، رئیس عملیات آمریکای شمالی فولکس واگن در مورد این خودرو اینگونه بیان میکند:
« ID.Buzz یکی از پرهیجان ترین و جذاب ترین مدل هایی است که از زمانی که این شرکت، که بیتل جدید خود را در اواخر دهه 1990 راه اندازی کرد، از برند فولکس واگن پیش بینی می شد، ارائه شده است»
کیوگ گفت که نسخه سه ردیفه ID.Buzz در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 در ایالات متحده، زمانی که اتوبوس كوچك اصلی به نمادی از فرهنگ تبدیل مشود، عرضه خواهد شد. فولکس واگن نسخه دو ردیفه آن نیز در اروپا عرضه خواهد شد. البته قابل ذکر است، فولکس واگن قصد ندارد ID.Buzz را در کارخانه ایالات متحده خود در چاتانوگا بسازد. چراکه فولکس واگن امسال تولید SUV الکتریکی ID.4 خود را در چاتانوگا افزایش خواهد داد.

طبق اعلام شرکت فولکس واگن ، فروش خودروهای برند فولکس واگن در ایالات متحده در سال 2021 پانزده درصد افزایش یافته است که عمدتاً ناشی از فروش بالای شاسی بلندهای بنزینی مانند اطلس و تیگوان بوده است.
البته کمبود وسایل نقلیه ناشی از مشکلات زنجیره تامین تراشه، تولید و فروش خودرو در ایالات متحده را تا سال 2022 محدود می‌کند.( کمبود تراشه در جهان حتی صنعت خودروسازان را به چالش کشیده است) دو میلیون خریدار بالقوه خودرو در سال 2021 به دلیل کمبود عرضه، وسیله نقلیه نخریدند، که باعث متوقف شدن تقاضا شد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ