خودروی مفهومی جدید BMW iX Flow با تغییر رنگ خودکار

BMV خودروساز آلمانی در کنفرانس فناوری CES هفته جاری، از یک خودروی مفهومی جدید به نام iX Flow با "جوهر E" رونمایی کرد که می تواند به صورت خودکار تغییر رنگ دهد.

این روزها خودروسازان به طور معمول از وسایل نقلیه مفهومی برای سنجش علاقه مشتری یا نشان دادن فناوری‌های بالقوه در جهت آینده خودرو یا برند استفاده می‌کنند. و در این میان خودروساز آلمانی تغییرات رنگ مایع توسط یک روکش بدنه توسعه‌یافته به‌خصوص مشابه مواد مورد استفاده در Amazon Kindle E-Reader که برای خطوط خودروی تمام الکتریکی طراحی شده است، امکان‌پذیر میکند.

106997742 1641489453193 AP22006014597255

BMW نمی‌خواهد خریداران آینده نگران این باشند که خودروی بعدی‌شان چه رنگی خواهد بود یا به چه صورت فیلم در سینمای درون خودرو پخش می‌شوند. این خودروساز آلمانی در کنفرانس فناوری CES هفته جاری از یک خودروی مفهومی جدید به نام iX Flow با "جوهر E" رونمایی کرد که می تواند رنگ ها را تغییر دهد. همچنین یک «صفحه نمایش تئاتر بی‌ام‌و» 31 اینچی جدید با آمازون فایر را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رود در خودروهای تولیدی آینده عرضه شود.
تغییرات رنگ مایع توسط یک روکش بدنه توسعه‌یافته به‌خصوص شبیه به مواد مورد استفاده در Amazon Kindle E-Reader که برای خطوط خودروی تمام الکتریکی طراحی شده است، ممکن می‌شود. به گفته BMW، هنگامی که توسط سیگنال‌های الکتریکی تحریک می‌شود، فناوری الکتروفورتیک رنگدانه‌های رنگی متفاوتی را به سطح می‌آورد و باعث می‌شود پوست بدنه رنگ دلخواه را به خود بگیرد.
Stella Clarke، سرپرست پروژه BMW iX Flow با جوهر E، گفت که تغییر رنگ در خودرو به نوبه خود هیجان انگیز و دیوانه کننده است! اما همچنین می تواند موارد مورد استفاده مفیدی نیز ارائه دهد. او گفت که می‌تواند پیام‌هایی مانند وضعیت شارژ را نشان دهد و اگر در پارکینگ شلوغ  خودرو را پیدا نکردید، به شما چشمک بزند(به نوعی مانند خودروهای معمولی فلاشر می زند ولی این بار با تغییر رنگ بدنه، شاید عجیب باشد اما واقعیت دارد!)
البته خودروی شاسی بلند الکتریکی جدید BMW iX است، با فناوری تغییر رنگ به این زودی‌ها برای نمایشگاه آماده نمی‌شود. کلارک گفت که فناوری تغییر رنگ در حال حاضر قرار نیست به مرحله تولید برسد، اما ممکن است در آینده ، برای این خودروی مفهومی راهی پیدا شود که به بازار تولید وارد شود.
BMW iX Flow با جوهر E فقط می‌تواند رنگ‌ها را از طریق مقیاس سفید، خاکستری و سیاه تغییر دهد، اما مقامات گفتند که این فناوری از نظر تئوری می‌تواند رنگ‌های دیگری را نیز ارائه دهد.
مقامات BMW می گویند که «صفحه نمایش تئاتر بی ام و» به تولید بسیار نزدیکتر است. این صفحه نمایش پانوراما 31 اینچی با فرمت 32:9 با عملکردهای تلویزیون هوشمند و وضوح تصویر تا 8K دارد.
فرانک وبر، یکی از اعضای هیئت مدیره BMW AG در بیانیه‌ای گفت: در حالت نمایش، قسمت پشتی داخل به یک سالن سینما خصوصی تبدیل می‌شود. با صفحه نمایش 31 اینچی، اتصال 5G، وضوح 8K، صدای فراگیر و برنامه استریم فردی، میتوان گفت این یک تجربه بی‌سابقه‌ای به شمار می آید، که استانداردهای جدیدی را برای سرگرمی‌های داخل خودرو تعیین می‌کند.»


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ