رونمایی هوندا از خودروی برقی جدید Sleek Saloon در CES2024

شرکت هوندا در نمایشگاه فناوری CES 2024 کانسپت خودروی برقی جدید خود را به نمایش گذاشت.

خودرو برقی هوندا CES2024

امسال شرکت های مطرح جهان در نمایشگاه فناوری CES 2024 امسال که در لاس وگاس برگزار می شود، حضور پر رنگی داشته اند. یکی از این شرکت ها، هوندا موتورز ژاپن بود. هوندا چند ساعت قبل از کانسپت خودروی برقی جدید Sleek Saloon در نمایشگاه رونمایی کرد. به نظر می رسد عرضه جهانی این خودرو از سال 2026 آغاز خواهد شد.

همانطور که از خودروی جدید پیداست، هوندا دست به یک حرکت شجاعانه در بازار خودروهای الکتریکی زده است. این شرکت در مجموع دو طرح مفهومی از خودروی برقی به نمایش گذاشت که از بین آنها طراحی Saloon تصور ما را از یک سدان معمولی تغییر می دهد.

Toshihiro Mibe ، مدیرعامل هوندا در مورد خودروی برقی Saloon گفت:" طراحی Saloon برقی به خودروهای دهه 1970 و 1980 ادای احترام می کند. این خودرو از طراحی سه جعبه معمولی سدان ها فاصله می گیرد و به جای آن یک شکل مجرد و روان را انتخاب می کند. این طراحی نه تنها زیبا است، بلکه یادآور خودروهای گوه ای شکل(خودروهایی که دارای بدنه ای باریک و کشیده با زاویه های تیز هستند.) دهه 1970 و 1980 مانند لامبورگینی کانتاچ است. خط سقف کم و سیلوئت شیک سالن الکتریکی فقط برای زیبایی خودرو نیست. این ویژگی ها به بهبود عملکرد و کارایی خودرو کمک می کنند. خطوط سقف کم باعث کاهش نیروی کشش خودرو می شود. نیروی کشش نیرویی است که هوا بر خودرو وارد می کند و باعث کاهش سرعت و مصرف سوخت می شود. خطوط سقف کم باعث می شود که هوا به راحتی از بالای خودرو عبور کند و در نتیجه کشش را کاهش دهد. در مجموع خودروهایی که طراحی آیرودینامیک تر و باریک تر دارند می تواند به کاهش نیروی کشش کمک کند. برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی سالن الکتریکی مانند جلوپنجره‌ی صفحه‌نمایش و درهای بزرگ عمودی پرنده مانند آن احتمال دارد در نسخه تجاری وجود نداشته باشد. اما ماهیت کلی طرح در نسخه نهایی خودروی تولیدی حفظ خواهد شد.

این رویکرد نشان‌دهنده‌ی تغییر زیاد در نحوه‌ی درک خودروهای مفهومی است. در گذشته، خودروهای مفهومی معمولاً به عنوان نمونه‌های اولیه‌ی رویایی و غیرقابل دسترس در نظر گرفته می‌شدند. اما، هوندا با سالن الکتریکی نشان می‌دهد که خودروهای مفهومی می‌توانند در آینده نزدیک به واقعیت بدل شوند. علاوه بر این، Honda قصد دارد خط تولید جدیدی برای خودروی برقی لوکس خود راه اندازی کند. این خط تولید می تواند نوید پیشرفت های جدید در فناوری EV یا همان خودروهای برقی باشد. به عنوان نمونه: خودروهای آینده زمان شارژ کمتر و کارایی بهتری نسبت به مدل های فعلی خواهند داشت.

هوندا اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی خودروی Saloon منتشر نکرد اما، با نزدیک شدن به زمان عرضه آن در سال 2026 شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از آن خواهیم بود. هوندا علاوه بر این خودرو یک طرح مفهومی از ون Space Hub به نمایش گذاشت. با این حال، معلوم نیست که این ون به تولید انبوه می رسد یا خیر!! در هر صورت چیزی که مشخص است: جاده‌های فردا با وسایل نقلیه‌ای پر خواهند شد که نه تنها با محیط زیست سازگار هستند، بلکه به طرز خیره‌کننده‌ای شیک و لوکس هم خواهند بود.


چاپ