رونمایی کیا از کانسپت جدید خودروهای برقی در CES 2024

شرکت خودروسازی کیا با ارائه کانسپت های جدید از خودروهای برقی در نمایشگاه فناوری CES 2024 قصد دارد به سمت تولید خودروهای EV تغییر مسیر دهد.

خودرو برقی تجاری سبک کیا

با افزایش تغییرات اقلیمی زمین، سیاست دولت ها به سمت حمایت از تولیدات پایدار و سوخت پاک تغییر مسیر داد. غول های خودروسازی جهان خطوط تولید خودروهای احتراقی خود را به ساخت خودروهای برقی جدید اختصاص دادند. یکی از این خودروسازان شرکت کیاموتورز کره جنوبی است. کیا موتورز در صنعت خودروسازی به عنوان یکی از سازندگان خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی شناخته می شود. این شرکت هر سال در نمایشگاه فناوری CES از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی می کند. آنها در نمایشگاه CES2024 کانسپت جدیدی از یک خودروی برقی همه کاره به نمایش گذاشت. به نظر می رسد این خودروساز قصد دارد وارد بازار رقابتی خودروهای برقی شود. این کانسپت مربوط به خودروی برقی Kia Platform Beyond Vehicle (PBV) می شود.

طراحی خودروی PBV از طراحی همیشگی کیا فاصله گرفته است و هدف آن ارائه یک تعریف جدیدی از طراحی و کاربرد در بخش خودروهای تجاری سبک است. خودروساز یک خودروی برقی همه کاره را در این رویداد به نمایش گذاشت. PBV در واقع یک پلتفرم همه کاره است. این خودرو می تواند تبدیل به یک خودروی ون جمع و جور( (PV1، یک ون بزرگتر برای حمل و نقل هوشمند (PV7)و یک خودروی سایز متوسط (PV5) شود که به عنوان روباتاکسی شناخته می شوند. بنابراین با توجه به نوع کاربرد قسمت پشتی ماشین می تواند تغییر کند. بنابراین خودرو در طول روز به عنوان تاکسی، شب ها به عنوان ون برای جابجایی کالا و تعطیلات آخر هفته هم به عنوان خودروی شخصی کار می کند.

اما یک خودرو چطور می تواند همه این کارها را به صورت همزمان با هم انجام دهد؟! کیا این کار را از طریق یک فناوری ترکیبی الکترومغناطیسی و کوپلینگ مکانیکی منحصر به فرد انجام داد. این خودرو بدون جوشکاری ساخته شد تا مالکان بتوانند اندازه آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کنند. این ویژگی به خودرو انعطاف پذیر بالایی نسبت به خودروهای ون یا وانت های فعلی مرسوم می دهد. کامیون ها و ون های فعلی در نوع استفاده و تنظیمات محدودیت دارند.
این تغییر رویکرد نشان می دهد که کیا می خواهد یک راه حل جامع برای حمل و نقل های جاده ای ارائه بدهد. علاوه براین، ادغام نرم افزاری خودرو با هوش مصنوعی می تواند تحول عظیمی در صنعت خودروهای تجاری به وجود بیاورد. این کار باعث می شود خریداران بتوانند از قابلیت هایی مانند مسیریابی هوشمند استفاده کنند. با ادغام این فناوری‌ها، کیا قصد دارد کارایی عملیاتی و نگهداری پیش‌بینی‌کننده را در کسب‌وکارهای مختلف افزایش دهد. «نگهداری پیش‌بینی‌کننده» به این معناست که تجهیزات و ماشین‌آلات را قبل از اینکه دچار خرابی شوند، تعمیر و نگهداری کنیم. این کار از طریق جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها انجام می‌شود.


چاپ