احداث کارخانه مشترک باتری سازی توسط Huayou چین و LG در مراکش

شرکت چینی Huayou با همکاری شرکت LG Chem قصد دارد کارخانه باتری سازی خود را در مراکش توسعه دهد.

کارخانه مشترک باتری سازی

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت کره ای LG Chem به همراه شرکت چینی Huayou قصد دارد یک کارخانه مشترک برای تولید باتری خودروهای الکتریکی (EV) در مراکش بسازد. Huayou یکی از شرکت های سازنده خودروهای برقی و باتری در چین محسوب می شود. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد با هدف جذب بیشتر مشتریان خارجی و بهره مندی از یارانه های تشویقی، صنعت خود را در خارج از کشور توسعه دهد. در بیانیه‌ای جداگانه، شرکت ژجیانگ هوایو کبالت زیر مجموعه شرکت هوآیو اعلام کرد که قصد دارد کارخانه‌هایی را با ال‌جی شیم در اندونزی و مراکش با هدف توسعه بین المللی به صورت مشترک احداث کند.

ال‌جی شیم، سازنده مواد اولیه باتری های الکتریکی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد خط تولید کارخانه مراکش قرار است تا سال 2026 راه اندازی شود. این کارخانه باید سالانه 50000 تن مواد کاتدی لیتیوم-فسفات-آهن (LFP) تولید کند که برای نصب در 500000 خودروی برقی کلاس پایه کافی است.


LG Chem یکی از تولید کنندگان مشهور کاتدهای گران قیمت نیکل-کبالت-منگنز (NCM) در بازار است. این شرکت تصمیم دارد خط تولید کاتد LFP را برای پاسخگویی به تقاضای روز افروزن باتری‌های ارزان‌تر LFP در آینده نزدیک راه اندازی کند. گران قیمت ترین قطعه در خودروهای برقی، باتری آن است. از طرف دیگر، صنعت خودروسازی می خواهد خودروهای برقی ارزان قیمت تری وارد بازار جهانی خودرو کند. بنابراین، سازندگان باتری چاره ای ندارند جز اینکه، باتری های ارزان قیمت تولید کنند.

LG Chem گفت باترهای LFP کارخانه مراکش در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. از آنجایی که مراکش می تواند با ایالات متحده تجارت آزاد داشته باشد پس، طبق قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA) واجد شرایط دریافت یارانه تشویقی است. قانونگذاران آمریکایی قانون IRA را با هدف قطع دسترسی خودروسازان چینی به زنجیره تامین ارائه داده بودند. طبق این قانون، حداقل 40 درصد از ارزش مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در باتری خودرو باید از طریق ایالات متحده یا شرکای تجاری آن تهیه شود تا واجد شرایط دریافت رایانه 3750 دلار به ازای تولید هر وسیله نقلیه باشد. به غیر از مراکش، کره جنوبی هم با آمریکا قرارداد تجارت آزاد دارد.

LG Chem علاوه براین، قصد دارد با همکاری Huayou Cobalt یک کارخانه تولید کننده لیتیوم در مراکش راه اندازی کند. ظرفیت تولید این کارخانه 52000 تن لیتیوم اعلام شده است.


چاپ