سامسونگ SDI تامین کننده جدید باتری های برقی هیوندای موتور

شرکت سازنده باتری های لیتیوم یونی سامسونگ با عقد قرارداد جدید از سال 2026 باتری های خودروهای الکتریکی هیوندای موتور ژاپن را تامین می کند.

سامسونگ sdi

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت کره ای سامسونگ SDI امروز اعلام کرد که این شرکت از سال 2026 به مدت هفت سال تمام باتری خودروهای الکتریکی هیوندای موتور ژاپن را تامین می کند. این اولین قرارداد خرید باتری بین این دو کشور آسیای شرقی محسوب می شود.

SDI در بیانیه رسمی خود گفت:"این قرارداد آخرین قرارداد تأمین باتری شرکت و اولین همکاری بین سامسونگ و گروه هیوندای موتور در زمینه باتری خودروهای الکتریکی به حساب می آید." شرکت کره ای علاوه بر تامین باتری هیوندای، باتری های لیتیوم خودروهای بزرگترین خودروسازان جهان مانند جنرال موتورز، BMW و سایر شرکت های خودروسازی جهان را تامین می کند. باتری های هیوندای طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است از طریق کارخانه مجارستانی سامسونگ تامین شود. هدف جاه طلبانه هیوندای این است که بتواند از سال 2026 تا 2032 سهم بیشتری از فروش خودروهای برقی اروپا را به تصاحب خود درآورد.

یکی از منابع نزدیک به سامسونگ فاش کرد که شرکت کره جنوبی و ژاپنی رقم اصلی این قرارداد را محرمانه نگه داشتند اما، با ظرفیت فعلی Samsung می تواند در طول هفت سال حداکثر حدود 500000 باتری تولید کند. اوایل سال جاری شرکت SDI اعلام کرد که قصد دارد مبلغ حدود 2.7 تریلیون وون (2 میلیارد دلار) برای ساخت دومین کارخانه مشترک باتری های برقی الکتریکی با شرکت Stellantis در ایالت ایندیانای ایالات متحده سرمایه گذاری کند. این کارخانه در سال 2027 وارد فاز عملیاتی می شود.

سامسونگ SDI یکی از بزرگترین تولیدکنندگان باتری های لیتیوم یون در جهان است و محصولات آن در زمینه صنایع مختلف از جمله خودروسازی، لوازم الکترونیکی مصرفی و انرژی تجدیدپذیر کاربرد دارد .
با انتشار خبر قرارداد جدید سهام شرکت SDI سامسونگ در بازار بورس کره جنوبی 3 درصد افزایش یافت. شاخص KOSPI از آغاز سال 2023 تا کنون حدود 1 درصد کاهش یافته بود.


چاپ