شاسی بلند G-Wagon:کوچکترین و ارزان ترین خودروی مرسدس بنز!

مرسدس بنز به تازگی از عرضه یک خودروی برقی شاسی بلند جمع و جور و ارزان قیمت در آینده نزدیک خبرداد.

مرسدس بنز شاسی بلند G class

طبق گزارش های فن تک و به نقل از انگجت؛ مرسدس بنز در حال ساخت یک خودروی لوکس شاسی بلند تمام برقی از کلاس G است. اما، تفاوت آن با مدل های قبلی به اندازه و قیمت آن مربوط می شود. خودروی برقی جدید یک شاسی بلند جمع و جور است که با قیمت پایین تری نسبت به آنها وارد بازارهای جهانی خواهد شد. مدیر عامل شرکت اولا کالنیوس در مورد محصول جدید گفت:"شاسی بلند برقی G-Class خیلی جمع و جورتر از پسرعموی خود خواهد بود و تجربه رانندگی با آن می تواند برای افراد خیلی سرگرم کننده باشد."

مرسدس بنز شاسی بلند 1

طراحی آن از روی طرح مفهومی G-Class EQG که شرکت برای اولین بار در نمایشگاه 2021 IAA Mobility رونمایی کرد، الهام گرفته شده است. رسانه های آلمانی فاش کردند که مرسدس بنز سالهاست که روی پروژه ساخت یک خودروی شاسی بلند برقی جمع و جور کار می کند. طبق ادعای آنها مدیرعامل شرکت خودروی جدید را دختر یا پسر بزرگ از خانواده g می داند.

مرسدس بنز شاسی بلند 2

هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده است. این خودرو به یک پیشرانه تمام الکتریکی مجهز است. اما از آنجایی که کالنیوس گفت رانندگی با آن لذت بخش خواهد بود بنابراین، به احتمال زیاد سیستم چهار چرخ آن باید از نوع متحرک طراحی شده باشد. قیمت این خودرو هم به دلیل اقتصادی بودن آن، باید حداقل از 140000 دلار شروع شود. اما اگر شرکت سازنده بخواهد آن را در بازارهای جهانی عرضه کند باید قیمت آن را به 100 تا 120 هزار دلار برساند.

مرسدس بنز شاسی بلند 3

نیروی محرکه خودرو براساس پلتفرم آینده MB.EA است. مرسدس قصد دارد در ساخت باتری خودرو از یک فناوری ویژه استفاده کند. شاید خودرو تا سال 2025 آماده عرضه نباشد اما، حتما تا سال 2026 آماده عرضه خواهد شد.


چاپ