سرمایه گذاری هنگفت مرسدس بنز برای ساخت خودروهای الکتریکی!

شرکت خودروسازی مرسدس بنز قصد دارد میلیاردها دلار را برای ساخت خودروهای الکتریکی در کارخانه های مستقر در چین، آلمان و مجارستان سرمایه گذاری کند.

مرسدس بنز

براساس گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از مجله Automobilwoche مرسدس بنز(MBGn.DE) در طی سالیان آینده برای مدرن سازی خط تولید کارخانه های خود در چین، آلمان و مجارستان سرمایه گذاری هنگفتی خواهد کرد. این تصمیم به علت جایگزین شدن خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی با هدف کاهش آلایندگی هوا گرفته شده است.
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که میزان انتشار گاز دی اکسیدکربن هر یک از خودروها باید تا پایان این دهه به نصف سال 2020 برسد. بنابراین، اتحادیه برای رسیدن به این هدف، به شرکت های خودروسازی مهلت داد تا سال 2035 تولید و فروش خودروهای با سوخت فسیلی را متوقف کنند.

به دنبال این توافق، مرسدس اعلام کرد که تا پایان دهه جاری، شرایط تولید خودروهای برقی را در کارخانه های خود آماده می کند.
جورج برزر، مدیر تولید گفت: "ما در حال سرمایه گذاری برای شروع کار در کارخانه های خود هستیم. سرمایه گذاری ها در کارخانه های پکن، رستات در آلمان و Kecskemet در مجارستان انجام می شود."

این خودروساز طی ماه‌های آینده در کارخانه رستات از اولین مدل پلت‌فرم خودروی جمع‌وجور MMA در سال 2024 رونمایی خواهد کرد. برزر در ادامه صحبت های خود گفت:" تعداد مدل‌های تولید شده در این کارخانه از هفت مدل به چهار مدل کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، مرسدس باید برای نوسازی سیستم‌های رنگ آمیزی در کارخانه‌های Sindelfingen، Bremen و Rastatt خود در آلمان، مبلغ کمتری را سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت می خواهد با نوسازی ناوگان خود، میزان کاهش مصرف انرژی، آب و وابستگی سیستم رنگ آمیزی را به گاز تا حد زیادی کاهش دهد. البته برنامه ریزی های دیگری هم برای تحقق اهداف بلندمدت خود دارد. به عنوان مثال، مرسدس بنز در حال بررسی ساخت یک کارخانه در توسکالوزا ایالات متحده است. شاید به این علت، که می تواند با این کار از یارانه های دولت آمریکا تحت "قانون کاهش تورم" استفاده کند


چاپ