قیمت و مشخصات شاسی بلند لوکس مرسدس بنز 680 EQS مدل 2024

شرکت خودروسازی مرسدس بنز به تازگی از اولین شاسی بلند لوکس 680 EQS مدل 2024 رونمایی کرد.

شاسی بلند لوکس 680 EQS براساس گزارش CNET ، خودروی برقی EQS 680 براساس پیشرانه سدان EQS AMGتولید شده است. اولین خودروی تمام برقی مایباخ، خودروی جدید شاسی بلند EQS 680 است که از طریق درب جلو و تزئینات کاپوت می توان به راحتی مدل آن را تشخیص داد. آرم «MM» در سرتاسر نمای خارجی خودرو از گوشه پایین سپر جلویی گرفته تا بریدگی های کوچک وجود دارد. در واقع به هر طرف این خودرونگاه کنید اثری از لوگوی Maybach را می توانید ببینید. سهم بزرگی از پولی که برای خرید این خودروها پرداخت می کنید بابت همین نام تجاری است!

شاسی بلند لوکس 680 EQS

خودروهای جدید به چرخ های 22 اینچی به سبک مونوبلوک بسیار بزرگ مجهز هستند که جلوه بصری زیبایی به آن بخشیده است.
شاسی بلند مایباخ EQS مدل 2024 در واقع نسخه لوکس نسخه استاندارد EQS به حساب می آید. در ساخت آن از خودروی GLS600 الها گرفاه شده است اما، نسبت به آن تفاوت هایجزئی دارد. طبق عادت قدیمی شرکت، فاصله بین دو محور نسبت به خودروهای دیگر بیشتر است. طول این خودرو با فاصله محوری 320 سانتی متری، به 5 متر می رسد.

شاسی بلند لوکس 680 EQS

قدرت

خودروی ایی.کیو.اس 2024 دو موتورالکتریکی دارند و در مجموع، دارای 649 اسب بخار با گشتاور 949 نیوتن متر می باشد. خودور قادر است در مدت 4,1ثانیه شتاب خود را از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برساند. این شاسی بلند با شارژ 200 کیلوواتی DC کار می کند و شعاع پیمایش آن 598 کیلومتر می باشد. مایباخ جدید برای بهبود تجربه سواری سرنشینان عقب به سیستم تعلیق بادی اختصاصی مایباخ مجهز است. شاسی بلند EQS در واحد توسکالوزا آلاباما ساخته می شود.

شاسی بلند لوکس 680 EQS

طراحی خارجی

مرسدس بنزدر طراحی شاسی بلند جدید مانند مدل های قبلی مایباخ، از دو رنگ استفاده کرده است. آرم مخصوص مرسدس در جلوی کاپوت زیبایی خاصی به آن بخشیده است. لوگوهای سایز کوچک مایباخ با الگوی لوتوس Vuitton در ورودی هوا قرار دارد. نسخه استاندارد خودرو به رینگ های 21 اینچی مجهز هستند اما، خریداران می توانند در زمان خرید رینگ های 22 اینچی را انتخاب کنند. بنابراین، عرضه خودروهای EQS680 با رینگ های 23 اینچی کاملا منتفی است زیرا، گلگیرهای EQS کوچک هستند. طراحی رینگ های مرسدس بنز بسیار دلچسب و زیباست. طراحی آن نسبت به مدل مفهومی تفاوت چندانی نکرده است.

شاسی بلند لوکس 680 EQS

طراحی داخلی

شرکت آلمانی در طراحی داخلی خودرو از آرم مایباخ زیاد استفاده کرده است. هیچ جا کابین لوکسی مانند این خودرو پیدا نمی کنید. شاسی بلند EQS سه ردیف سرنشین دارد که ردیف سوم آن اختیاری است. پشت صندلی های ردیف اول هم دو نمایشگر 11,6 اینچی برای سرنشینان ردیف بعدی قرار دارد که بتوانند از طریق آن به MBUX دسترسی داشته باشند.

شاسی بلند لوکس 680 EQS

صندلی سرنشینان به سیستم ماساژور پا و گرم کن شانه‌ها مجهز است که می توان از طریق کنترل در دسترس صندلی های دیگر قرار داد. اگر این طراحی را دوست نداشتید می توانید جای کلیدهای کنترلی را با کنسول وسطی عوض کنید. کنسول میانی دارای چهار پورتUSB-C، دو پورت HDMI ، گرم کن جا لیوانی و یک محافظ برای تبلت می باشد.

شاسی بلند لوکس 680 EQS

صندلی ها همگی از نوع چرم ناپا هستند. چرم ناپا در واقع چرم گاوی است که تحت یک فرآیند طبیعی و بدون کوچکترین ماده شیمیایی ساخته می شود. پوشش کابین و داشبورد همگی از مواد بازیافتی و دانه های قهوه ساخته شده اند. پوشش چوبی به کار رفته در آن، همگی از چوب گردو و توس قهوه ای تهیه شده اند.

cشاسی بلند لوکس 680 EQS

قیمت و زمان عرضه

شرکت سازنده قیمت اولیه این شاسی بلند را حدود 200 هزار دلار اعلام کرده است. شاسی بلند مایباخ ابتدا قرار است اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 در آمریکای شمالی عرضه شود.

 


چاپ