دولت آمریکا با تصویب طرح جدید تسلا را مجبور به تسلیم می کند!

دولت آمریکا قصد دارد طرحی را اجرا کند تا از این طریق تسلا را مجبور کند ایستگاه های شارژ خود را در دسترس سایر تولید کنندگان خودروهای برقی قرار دهد.

ایستگاه های شارژ تسلا
بر اساس خبرگزاری رویترز، تسلا برای استفاده از میلیاردها دلار یارانه دولت آمریکا مجبور خواهد شد شبکه سوپر شارژ EV را در دسترس سایر خودروهای برقی موجود در بازار این کشور قرار دهد.

ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل تسلا بارها از دسترس قرار دادن شبکه سوپر شارژرهای این شرکت برای استفاده خودروهای سایر رقبا خبرداد. وعده ای که تا این لحظه عملی نشد.


در حال حاضر مدیرعامل جاه طلب Tesla به 7.5 میلیارد دلار بودجه دولت برای سرعت بخشیدن به اهداف خود نیاز دارد. برخی از مقامات دولت اعلام کردند تا هفته آینده وزارت راه و ترابری آمریکا طرحی را به اجرا در خواهد آورد که می تواند تسلا را تحت فشار قرار بدهد تا شارژر مورد استفاده رقبای خود را به شبکه های سوپر شارژ خود اضافه کند.

اگر بزرگ ترین شرکت خودروسازی ایالات متحده از انجام این کار سرباز بزند، دولت جو بایدن این شرکت را از برنامه یارانه 7.5 میلیارد دلاری جهت راه اندازی 500 هزار ایستگاه شارژ الکتریکی تا سال آینده کنار خواهد گذاشت. تعداد ایستگاه های EV در سال 2021 به 100 هزار ایستگاه رسیده بود.

این برنامه تنها بخشی از طرح دولت بایدن جهت مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. بر همین اساس، حدود 50% درصد از خودروهایی که در آمریکا تا سال 2030 به فروش می رسد باید از نوع خودروهای برقی باشند. طرفداران خودروهای الکتریکی معتقدند کمبود ایستگاه های شارژر در جاده های ایالات متحده، رشد فروش خودروهای الکتریکی و اثرات مثبت زیست محیطی ناشی از آن را کاهش داده است. با افزایش فشار ایالات متحده، تسلا راهی به جز اجرای آن ندارد. البته ماسک هم ساکت ننشست و بارها دخالت دولت فدرال را در این زمینه محکوم کرد.

در ژانویه سال گذشته، تسلا به اداره بزرگراه فدرال آمریکا نامه ای نوشت و پیشنهاداتی را به دولت بایدن در مورد ایستگاه های شارژ ارائه داد. مقامات ایالتی مستقر در اوهایو، نیز پیشنهادات این شرکت را بررسی کرده و به آن پاسخ دادند.
Teslaدر ایالت آریزونا، اعلام کرد قصد دارد شارژرهای خود را ارتقا دهد یا شارژرهای جدیدی را طبق شرایط دولت فدرال بسازد. البته تصمیم نهایی هنوز مشخص نیست.


میچ لندریو، پادشاه تجهیزات زیرساخت کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ماسک ماه گذشته در واشنگتن دی سی با مقامات کاخ سفید دیدار کرد. او در این دیدار گفت که هدف شرکت او انحصارسازی این فناوری برای ضربه زدن به رقبای خود نیست. اما در مورد برنامه های آینده شرکت نیز شفاف صحبت نکرد. اما در مجموع مقامات دولتی خوش بین هستند.

شبکه سوپرشارژر

شبکه سوپرشارژر تسلا در ایالات متحده به عنوان یک استاندارد طلایی شناخته می شود. از ویژگی های مهم آن می توان به سریع، قابل اعتماد و فراوان بودن ایستگاه های شارژ آن اشاره کرد. تسلا در حال حاضر حدود 40000 ایستگاه شارژر در سراسر جهان دارد.

این شبکه به لطف آداپتور دوشاخه‌ای که فقط به خودروهای تسلا متصل می‌شود، فقط برای مالکان خودروهای تسلا قابل دسترسی است. به عبارت دیگر،صاحب یک خودرو فولکس واگن، فورد یا شورت نمی تواند از آن استفاده کند.

رانندگان تسلا می‌توانند آداپتور اتصال به شارژرهای «سیستم شارژ ترکیبی» یا CCS استاندارد ایالات متحده خریداری کنند، اما افرادی که تسلا ندارند نمی‌توانند با سوپرشارژرهای <nL4N34Q3ZS> این کار را انجام دهند.

تحلیلگران بازار خودرو معتقدند آزاد سازی شبکه‌های آن می‌تواند جریان سرمایه و درآمد تسلا را افزایش دهد اما، می‌تواند انحصار این برند را از بین ببرد و مدیریت شبکه را برای این خودروساز مشکل کند.


چاپ