اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شمال کشور راه اندازی شد!

شرکت مپنا به تازگی موفق شد اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی شمال کشور را در بابلسر راه اندازی کند.

ایستگاه شارژ الکتریکی بابلسر

با وجود آن که آهنگ حرکت غول های خودروسازی کشور به سمت تولید خودروهای برقی بسیار کند است، متخصصان شرکت مپنا موفق شدند در این مسیر پیشرو باشند.


شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا با سرعت خیلی کمی به سمت توسعه پلتفرم هایی مرتبط به ساخت خودروهای برقی حرکت می کنند. اما در حال حاضر شرکت مپنا به نظر می رسد تنها شرکتی است که علاقه مند به فعالیت در حوزه ساخت خودروهای برقی و تجهیزات مرتبط با آن است. این شرکت پس از توسعه یک اتوبوس برقی و ساخت خودروی برقی مدل جک جی4 به سفارش کرمان موتور حالا موفق شد اولین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در شمال کشور (در هتل میزبان بابلسر) را راه اندازی کند.


علاوه بر ایستگاه جدید، مپنا ایستگاه های شارژ دیگری را هم در برج میلاد، شبکه داخلی شرکت مپنا، شهر مشهد، شارژرهای مخصوص خودروهای شرکت های ایران دیزل و کرمان موتور اقتتاح کرده بود. ایستگاه بابلسر، ششمین ایستگاه شارژ این شرکت در سراسر کشور محسوب می شود. شبکه های شارژر مانند مدل های مشابه به یک مرکز مانیتورینگ متصل خواهد شد و اپراتورهای این شرکت می توانند 24 ساعته مراکز را پایش و تحلیل کنند. علاوه بر این، سیستم مانیتورینگ می تواند به وضعیت کنترل بار تحمیلی در شبکه برق وزارت نیرو نیز کمک زیادی کند.


ایستگاه های شارژ مرکز بابلسر از مجموعه ایستگاه های شارژ مدل آنتوریوم می باشد. از امکانات مهم آن می توان به شارژر‌های نوع DC با توان 60 کیلووات با پشتیبانی از 2 استاندارد CHAdeMO و AC-Type2 اشاره کرد. استاندارد CHAdeMO برای خودروهایی برقی مانند میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی و نیسان لیف مناسب است و استاندارد AC-Type2 برای خودروهای برقی استاندارد دیگر نظیر i8 BMWطراحی شده است که در حال حاضر برای استفاده عمومی آماده می باشد.

سرمایه لازم برای احداث شبکه شارژر با همکاری مپنا و شرکت های بخش خصوصی تامین شده است. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرد که آماده همکاری با شرکت های دولتی و خصوصی ونهادهای عمومی برای توسعه این شبکه در سراسر کشور می باشد. با توسعه شبکه شارژر خودروهای برقی و تامین انرژی مورد نیاز آن ها مردم به استفاده از خودروهای برقی یا پلاگین هیبریدی در کشور رغبت پیدا خواهند کرد. این تغییرات می تواند حجم زیادی از مشکلات آلودگی را در شهرهای بزرگ حل کند.


چاپ