عرضه اولین کراس اور برقی در ایران توسط شرکت نبکا

شرکت نبکا قصد دارد اولین خودروی کراس اور برقی خود را تا اواسط تابستان 1402 روانه بازار کند.

کراس اور جدید برقی

در اواسط تابستان امسال تصاویری از یک خودروی شاسی بلند چینی با نام ET5 در فضای مجازی منتشر شد. اما در حال حاضر به نظر می رسد کراس اور جدید تا اواسط سال 1402 توسط شرکت نبکا وارد کشور می شود.

اولین خودروی شرکت نبکا در بازار ایران

خودروی تمام الکتریکی اسکای ول ET5قرار است در شرکت تازه تاسیس " خودروی برقی نوین ماهان" یا به صورت اختصار"نبکا" تولید شود. این شرکت در واقع زیر مجموعه شرکت کرمان موتور و مپنا است و هدف از تاسیس آن، عرضه خودروهای تمام برقی در کشور می باشد.

شرکت خودورسازی اسکای ول (Skywell Auto) در واقع زیر مجموعه شرکت اسکای-ورث می باشد که در سال 2017 توسط شرکت مادر تاسیس شد. البته مسئولیت تولید خودروهای برند جدید به عهده شرکت اتوبوس سازی نانجینگ (Nanjing Golden Dragon Bus) می باشد.
کار عجیبی که اسکای ول در نام گذاری محصولات انجام داده است این بود که نام خودروهایی مانند ET5 را با اسامی شرکت اسکای ورث معرفی کرده است.

مشخصات فنی خودروی اسکای ول ET5

این خودروی شاسی بلند دارای ابعاد طول، عرض و ارتفاع 4.698 و 1.908 و 1.696 و 2.8 متر می باشد. با این ابعاد، ET5 بیشتر در گروه کراس اور میان رده قرار می گیرد. در طراحی قسمت های مختلف این خودرو مانند چراغ ها و بخش های کناری از خطوط صافی استفاده شده است. طراحی این خودرو بیشتر شبیه به خودروهای هونداست.

car skywell 1 Copyاسکای ول ET5 به یک پیشران با قدرت 204 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور مجهز است. باتری آن در نسخه های 55.33 کیلووات ساعت یا 71.98 کیلووات ساعت با برد مسافت 410 تا 520 کیلومتر (براساس استاندارد NEDC) عرضه می شود. شتاب خودرو می تواند در مدت 7.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

car skywell 3 Copy

 

امکانات اسکای ول ET5

از امکانات دیگر اسکای ول می توان به سیستم های ایمنی پیشرفته مانند هشدار تعویض خطوط، دستیار حرکت بین خطوط، دستیار شروع حرکت در سربالایی، تشخیص محدودیت سرعت، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، ترمز اضطراری خودکار، دوربین 360 درجه، پارک خودکار و دستیار نوربالا اشاره کرد. علاوه بر موارد بالا، قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی، برقرای ارتباط با چند دستگاه، دارای فیلتر هوای PM2.5 جهت تهویه هوای کابین و سامانه دستیار راننده از دیگر امکانات جذاب این کراس اور تمام الکتریکی است.

car skywell 5

کابین داخلی

کابین داخلی اسکای ول ET5 شامل تجهیزاتی مانند تهویه مطبوع 4 منطقه‌ای، نمایشگر آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 12.8 اینچی، روکش چرم، فرمان و قابلیت گرمکن صندلی های ردیف جلو می باشد.

car skywell 4 Copy

شرکت اسکای ورث قصد دارد با همکاری شرکت Imperium Motors یا IM، کراس‌اور ET5 را به آمریکا صادر کند. علاوه بر آن، آلمان نیز به تازگی اولین سری از خودروهای جدید را با نام الاریس بئو وارد کرده است.


قیمت فروش اسکای ول ET5

اسکای ول ET5 در چین با چهار تیپ مختلف در رنج قیمت های 23 الی 38 هزار دلار عرضه می شود. اما قیمت الاریس بئو در آلمان، حدود 41 هزار یورو اعلام شده است. پیش بینی می شود قیمت آن در بازار خودروی ایران به بیش از 2 میلیارد تومان برسد.


چاپ