دادگاه درخواست ایلان ماسک برای انتقال جلسه رسیدگی را رد کرد!

قاضی دادگاه سانفرانسیسکو درخواست ایلان ماسک را مبنی بر انتقال جلسه رسیدگی به شهری دیگر را رد کرد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک، میلیاردر معروف ادعا کرده بود نظر مغرضانه هیئت منصفانه نسبت به او، احتمال دارد در رسیدگی منصفانه به این پرونده مشکلاتی را ایجاد کند.

طبق گزارش بلومبرگ و به نقل از وب سایت The Verge یک قاضی فدرال درخواست ایلان ماسک برای انتقال جلسه رسیدگی شکایت گروهی از سهامداران تسلا به تگزاس را رد کرده است. در 7 ژانویه، کمتر از دو هفته قبل از شروع محاکمه در هفدهم دسامبر 2022 تیم حقوقی ماسک خواستار انتقال دادرسی به خارج از کالیفرنیا شد. وی معتقد است که "تعداد زیادی" از هیئت منصفه در سانفرانسیسکو به علت اخراج کارمندان توییتر، نسبت به او نظر خوبی ندارند.


این جلسه دادگاه بر اساس شکایت سهامداران تسلا از ایلان ماسک به اتهام "دروغ و گمراه کردن" تشکیل می شود. ایلان ماسک در سال 2018 در توییتی اعلام کرد که قصد دارد هر سهم تسلا را به ارزش 420 دلار بفروشد. این توییت ماسک توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را به خود جلب کرد و در نهایت منجر به تسویه حساب 40 میلیون دلاری شد.

شکایت کنندگان معتقدند که توییت ماسک بر قیمت سهام تسلا تأثیر گذاشته است. آنها از دادگاه می‌خواهند که به ماسک دستور دهد تا «کارزار عمومی خود برای انتشار مطالب متناقض و دروغ» در این زمینه را متوقف کند. علاوه بر این، آنها معتقدند او باید پاسخگوی خسارات احتمالی به سرمایه گذاران باشد. بهار گذشته قاضی دادگاه بدوی به این نتیجه رسید که ماسک " این اظهارات را با علم به نادرست بودن آن بیان کرد و بنابراین به نفع سرمایه گذاران رای صادر کرد."

از حدود 200 نامزدی که دادگاه برای هیئت منصفه در نظر گرفته است، 82 درصد آنها در یک پرسشنامه اعلام کردند نظر خوبی نسبت به ماسک ندارند. پیش از جلسه اخیر؛ الکس اسپیرو، وکیل ماسک گفت که این پرسشنامه نه تنها نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق اعضای هیئت منصفه بر علیه آقای ماسک جبهه گرفته اند.» با این حال، قاضی چن استدلال اسپیرو را نپذیرفت. چن با اشاره به محاکمه Theranos که اخیراً به پایان رسیده است، گفت که قاضی همکار او در یک دادگاه مجاور توانست هیئت منصفه ای "بی طرفانه" را تشکیل دهد و در مورد این که " آیا الیزابت هولمز، بنیان‌گذار استارت‌آپ ترانوس در اتهامات جنایی مجرم است یا خیر! " تصمیم گیری کند. او همچنین ایده انتقال پرونده به تگزاس را رد کرد و اشاره کرد که دفتر مرکزی تسلا در کالیفرنیا قرار دارد به همین علت سهامداران تسلا در این جا شکایت خود را مطرح کردند.


چاپ