افزایش سهام تسلا به دلیل فسخ قرارداد خرید توئیتر

سهام شرکت خودروسازی تسلا در معاملات بازار بورس روز جمعه، افزایش یافت. تحلیلگران اقتصادی، دلیل افزایش ارزش سهام این شرکت را، اقدام ایلان ماسک برای فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر می دانند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

tesla twit

سهام تسلا با افزایش 14.51 درصدی به 752.29 دلار در روز جمعه، به کار خود پایان داد. قیمت هر سهم پس از ساعات معاملاتی عادی تا 3.39% به رشد خود ادامه داد تا اینکه در ساعت 7:48 بعدازظهر ET به حدود 2.68% افزایش رسید.

تیم حقوقی ماسک روز جمعه با انتشار نامه ای به طور رسمی، تلاش کرد تا از توافق خرید توییتر خارج شود. این نامه پس از آن منتشر شد که ماسک علناً از توئیتر، به دلیل محاسبات ربات این شرکت رسانه‌های اجتماعی حمله کرد و این فرضیه را قوی تر نمود که او در تلاش است که از قرارداد خارج شود.

در این نامه آمده است که ماسک قرارداد را فسخ می‌کند زیرا، توییتر چندین مفاد توافقنامه ادغام خود را، نقض کرده و همچنین استدلال می‌کند که این شرکت «به نظر می‌رسد که اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای» را به تیم حقوقی ماسک ارائه نموده است.

سهامداران تسلا علناً در مورد توانایی ماسک برای اداره مؤثر دو شرکت به طور همزمان، همچنین شرکت های دیگر او از جمله SpaceX، Neuralink و The Boring Company ابراز نگرانی کرده بودند. این اعتراضات، با ادامه روند نزولی سهام تسلا، به تدریج شدت بیشتری پیدا کرد.

در اوایل آوریل، زمانی که ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را تصاحب کرد و به بزرگترین سهامدار شرکت رسانه اجتماعی تبدیل شد، قیمت سهام تسلا 1145.45 دلار بود. قیمت سهام از آن زمان تاکنون بیش از 34 درصد کاهش یافته است. بیشتر بخوانید


یکی از افت های شدید چند ماه گذشته در 26 آوریل رخ داد، یک روز پس از موافقت ماسک برای خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار. سهام تسلا بیش از 12 درصد کاهش یافت و ارزش بازار آن را به 906 میلیارد دلار رساند. بیشتر بخوانید


سهام توییتر که ابتدا در اوایل آوریل پس از افشای سهام ماسک در شرکت افزایش یافت، نیز روند نزولی را تجربه می کند. از 4 آوریل، سهام توییتر 26.34 درصد کاهش یافته و ارزش بازار آن را به 28.31 میلیارد دلار رسانده است. قیمت سهام امروز، 36.81 دلار بسیار کمتر از پیشنهاد نقدی ماسک برای توییتر است که، ارزش کسب و کار را 54.20 دلار به ازای هر سهم ارزیابی می کرد.

حماسه توییتر-ماسک به سختی تمام شده است و سهامداران تسلا حالا می توانند از این احساس آرامش لحظه ای به وجود آمده، لذت ببرند.

هیئت مدیره توییتر قبلاً هم قول مبارزه با ماسک را داده بود. برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، روز جمعه در توییتی نوشت: «ما متعهد هستیم که معامله را بر اساس قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک ببندیم و قصد داریم اقدامات قانونی را برای اجرای توافق ادغام دنبال کنیم. ما مطمئن هستیم که در دادگاه سلطنتی دلاور، پیروز خواهیم شد.»


چاپ