تسلا 25 آگوست را به عنوان روز تقسیم سهام تعیین کرد

شرکت تسلا (TSLA.O) سازنده خودروهای برقی روز جمعه پس از ارائه پیشنهاد سهامداران شرکت در مجمع سالانه اعلام کرد که، معاملات تقسیم سهام 3 به1 خود را از 25 اوت آغاز می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این تصمیم جدید تسلا با های فن تک همراه باشید.

tesla 1 1 1

سهامداران سازنده خودروهای برقی به بیشتر موضوعات مطرح شده توسط هیئت مدیره در نشست سالانه شرکت که روز پنجشنبه برگزار شده بود، مانند انتخاب مجدد مدیران، تصویب تقسیم سهام رای موافق دادند، اما در خصوص پیشنهادهای متمرکز بر موضوع محیط زیست و حاکمیت مخالفت کردند.


بر اساس داده‌های موسسه Refinitiv، پس از فروش میلیون‌ها سهم در سال گذشته ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، مالک ۱۵.۶ درصد از سهام این شرکت بود.


این شرکت گفت که هر سهامدار سابقه دار در 17 آگوست، سودی معادل دو سهم اضافی برای هر سهمی که در اختیار دارد، دریافت می کند که پس از پایان معاملات در 24 آگوست توزیع خواهد شد.

تقسیم جدید سهام، دو سال پس از پایین آمدن ارزش سهام پرطرفدار و در دسترس سرمایه گذاران عادی صورت می گیرد که در آن زمان منجر به تقسیم سود شرکت با نسبت 5 به 1 شد.
به طور معمول شرکت هایی که در بازار سرمایه حضور دارند، از روش ارائه سهام برای طیف وسیع تری از سرمایه گذاران سعی می کنند قیمت سهام خود را افزایش دهند.


سهام تسلا که در سال 2010 به قیمت 17 دلار عرضه شد، در اواخر سال 2020 پس از تقسیم سهام قیمت آن به بیش از 1200 دلار رسید و ارزش شرکت را در بازار بورس به بالای 1 تریلیون دلار رساند. با کاهش 6.6 درصد سهام تسلا روز جمعه، امسال در مجموع حدود 18 درصد کاهش داشته است.


در جلسه پنج‌شنبه، سهامداران با 339.2 میلیون رای موافق و نزدیک به 319 میلیون رای مخالف، پیشنهاد مشاوره‌ای را که توانایی سرمایه‌گذاران برای معرفی مدیران را افزایش می‌دهد، به صورت محدود تصویب کردند.

پیشنهاد سهامداران که از تسلا می‌خواست تلاش‌های خود را برای جلوگیری از تبعیض نژادی و آزار جنسی سالانه گزارش کند، با 350.7 میلیون رأی مخالف در مقابل 310 میلیون رأی موافق، رد شد.


چاپ