تولید بی ام و مدل i3 رسما متوقف شد

250000 امین i3 درست چند روز قبل از پایان تولید، ساخته شد. i3 اولین خودروی تمام الکترونیکی شرکت بی ام و بود که در سال 2013 وارد بازار خودروهای جهان شد. طراحی داخلی جالب و فوق العاده این خودرو توانست به مرور زمان سهم بیشتری از فروش این شرکت خودروسازی جهان را تشکیل دهد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

bmw new 1
اولین خودروی الکتریکی BMW، سری 3i است که دارای بدنه ای از جنس فیبر کربنی پیشرفته می باشد، بدنه جعبه‌ای عجیب و غریب با کابینی کاملاً شگفت‌انگیز، به همراه فضاهای زیاد و امکانات جالبی مانند صندلی‌های پشمی و تزئینات اکالیپتوس که در آن قرار داده شد.


3i سواری فوق‌العاده‌ای دارد و با افزایش سن و ظهور انواع مختلف و افزایش برد EV آن، رفته رفته بهتر ‌شد. واقعاً هیچ چیز دیگری مانند آن در بازار، وجود نداشت. اکنون هشت سال و نیم، پس از اولین تولید 3i در لایپزیگ، آلمان (و یک سال پس از پایان فروش آن در ایالات متحده)، گذشته و حالا 3i در آخر به پایان عمرش رسید و از خط تولید خارج شده است.

bmw new

پایان تولید 3i ، یک نقطه عطف مهم و یک نسخه ویژه محدود است. تنها چند روز قبل از پایان تولید، 250000 امین خودوری 3i از خط تولید خارج شد. یک اتومبیل 3i مشکی که به نظر نمی رسد، امکانات ویژه ای در آن وجود داشته باشد. اما بی‌ام‌و می‌گوید که این نقطه عطف در تولید، 3i را به محبوب‌ترین خودروی برقی تا کنون در بخش «کامپکت ممتاز» تبدیل می‌کند و از محبوبیت آن با گذر زمان کم نخواهد شد. 3i در بیش از 74 کشور فروخته شد و سهم بیشتری در بخش خودروهای الکتریکی نسبت به بقیه برندهای BMW به خود اختصاص داد. BMW می‌گوید حدود 80 درصد از مشتریانش در سال‌های اولیه تولید 3i، تازه وارد این برند شده بودند.


به مناسبت پایان تولید، شرکت BMW تعداد 10 دستگاه از محصول جدید خود با نام HomeRun 3i را ساخت که بر اساس طراحی S 3i ساخته شده است. هوم ران در رنگ‌های خاکستری تیره منجمد و قرمز تیره منجمد تولید می شود. این اولین باری است که بی ام و، رنگ مات را می توان در محصولات این شرکت آلمانی، مشاهده کرد. هوم‌ران، دارای قاب های برنزی در پنجره‌های جلو و درب عقب است. در داخل این خودرو، چرم ترافل تیره ای، داشبورد چرمی و علاوه بر این، تزئینات برنزی بیشتری به چشم می خورد. اتومبیل‌های HomeRun در تعداد 10 دستگاه تولید شده است، که صاحبان آن ها می توانستند، مراحل ساخت ماشین‌هایشان را از خط تولید تماشا کنند.

 

هیچ خودرویی در بازار ایالات متحده و یا کشورهای دیگر وجود ندارد، که واقعاً بتواند از نظر حالت و استایل کلی با 3i رقابت کند و این مایه شرمساری است. اما نور امیدی در این تاریکی وجود دارد. خودروی BMW iX می تواند جایگزین خوبی باشد. زیرا، دارای طراحی داخلی شگفت انگیز و خارق العاده ای است و در انواع مختلف اسپرت و SUV ارائه می شود.


چاپ