تحویل خودروهای تسلا در سه ماهه دوم 18 درصد کاهش یافت

تسلا در سه ماهه دوم سال 2022 تعداد 254695 وسیله نقلیه الکتریکی را در سراسر جهان تحویل داد که تقریباً 18 درصد نسبت به دوره قبل کاهش نشان می دهد. عواملی مانند محدودیت های زنجیره تامین، قرنطینه طولانی مدت 19 COVID-چین و چالش های مربوط به افتتاح کارخانه ها در برلین و آستین ضررهای زیادی را بر این شرکت وارد کردند. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

tesla s

این اولین بار در دو سال گذشته است که، تعداد خودروهای تحویلی تسلا که در اولین دوره امسال به 310048 دستگاه رسیده بود، در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول کاهش چشمگیری داشته است. اما، تحویل تسلا نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته 26.5 درصد افزایش داشته است.

 کاهش نسبت به سه ماهه اول، با مشکل زنجیره تامین گسترده تر در صنعت مطابقت دارد. همچنین اهمیت کارخانه شانگهای را برای تجارت تسلا نشان می دهد. تسلا در ماه مارس چندین بار کارخانه خود در شانگهای را به دلیل افزایش موارد ابتلا به COVID- 19 تعطیل کرد.


این شرکت روز شنبه اعلام کرد، 258580 خودروی برقی تولید کرده است که 15 درصد کاهش نسبت به سه ماهه قبل از تولید 305407 خودرو را نشان می دهد.

اکثر خودروهای تولید شده و تحویلی از مدل 3 و مدل Ys بودند. تنها 16411 خودرو از خودروهای تولید شده مدل S و مدل X قدیمی بودند.

تسلا در انتشار خود اعلام کرد که ژوئن 2022 ، بالاترین میزان تولید خودرو در تاریخ تسلا بوده است. با وجود این نقطه عطف، سازنده EV و همچنین سایر شرکت‌های این صنعت، با ادامه مشکلات زنجیره تامین، برای همگام شدن با میزان تقاضا تلاش های خود را انجام می دهند.


چاپ