خودروی مسابقه ایPolestar 5 درجشنواره Goodwood رونمایی شد

Polestar5 قدرتی برابر 872 اسب بخار و 664 پوند گشتاور نیرو تولید می کند که، باعث برتری بیشتر این خودرو نسبت به پورشه مدل تایکان توربو S می شود. برای آشنایی بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

porshe 1

نمونه اولیه خودروی فست بک الکتریکی Polestar5 این شرکت سوئدی، امروز در جشنواره سرعت گودوود به نمایش درآمد و این شرکت، جزئیات بیشتری در مورد پیشرانه خودروی جدید خود منتشر کرد. مدل 5 دارای یک شاسی و موتور الکتریکی خواهد بود که مختص برند Polestar است.


خودروهای فست بک الکتریکی به خودروهایی گفته می شود که سقف سمت سرنشین جلوی اتومبیل به سمت عقب ماشین کشیده می شود. عقب خودرو نیز، فست بک یا مستقیم به سمت زمین خم شده است. این طرح اغلب به دلیل خصوصیات آیرودینامیکی ایده آل آن مورد استفاده قرار می گیرد. شیب عقب خودرو، بسته به ترجیح سازنده می تواند منحنی یا مستقیم تر باشد.

porshe 2

Polestar5 دارای معماری 800 ولتی و یک جفت موتور الکتریکی خواهد بود که توسط تیم این برند در سوئد ساخته شده است. در حالی که خروجی های خاصی برای هر موتور ارائه نشده است، Polestar می گوید که موتور این خودرو می تواند قدرتی برابر 872 اسب بخار و 664 پوند فوت گشتاور تولید کند که، در نوع خود بسیار زیاد است. در واقع، موتور این خودرو 122 اسب بخار بیشتر از خروجی پورشه مدل تایکان توربو S هنگام استفاده از سیستم کنترل پرتاب، قدرت تولید می کند. معمولاً توربو S تنها 616 اسب بخار قدرت تولید می کند، اما پورشه دارای حداکثر گشتاور 110 پوند بر فوت بیشتر، است.


اگرچه سطح قدرت تنها مشخصاتی است که در حال حاضر داریم، ولی Polestar5 را باید هم از نظر شتاب و هم از نظر زمان شارژ سریع بررسی کرد. ما می دانیم که 5 از یک شاسی آلومینیومی متصل جدید استفاده می کند که توسط بازوی تحقیق و توسعه Polestar در انگلستان ساخته شده است، معماری که معمولاً برای خودروهای سوپراسپرت های سطح بالاتر در نظر گرفته شده است؛ که وزن کمتر و استحکام بیشتری را ارائه می دهد. Jörg Brandscheid، رئیس بخش تحقیق و توسعه Polestar می‌گوید مدل Polestar5 ، یک خودروی واقعا خیره‌کننده خواهد بود و مدل‌های آینده Polestar نیز قصد دارند از نظر پویایی مستقیماً پس از پورشه حرکت کنند.

porshe 3
ما قبلاً تیزرهایی را دیده‌ایم که Polestar5 را کاملاً بدون پوشش نشان می‌دهند، که با مفهوم Precept که قبل از آن بود، شباهت زیادی داشت. اما، عکس‌های منتشر شده از نمونه اولیه در حال حرکت در گودوود، حس بسیار بهتری از شکل واقعی خودرو و برخی جزئیات جدید به ما می‌دهد. به عنوان مثال، یک درگاه شارژ روی گلگیر جلویی سمت راننده وجود دارد و این نمونه اولیه دارای چرخ‌های 21 اینچی است که شبیه تایرهای میشلین پایلوت اسپورت 5 هستند.

طی چند روز آینده نمونه اولیه Polestar5 برنامه ای را دو بار در Goodwood اجرا خواهد کرد و نسخه ویژه Polestar 2 BST نیز در تپه‌نوردی با آن رقابت می کند. طبق برنامه ریزی های انجام شده، Polestar5 در سال 2024 به فروش می رسد و احتمالاً رونمایی رسمی آن در سال آینده انجام خواهد شد. پیش از آن، شاسی بلند Polestar3 در اکتبر امسال به عنوان رقیب نزدیک، پورشه کاین به فروش می رسد و یک کراس اوور مدل Polestar4 در سال 2023 راهی جاده ها خواهد شد.


چاپ