مشخصات خودوری آئودی مدل A6 e-tron

رقابت حال حاضر میان خودروسازان برتر دنیا بر سر تولید خودروهای تمام الکتریکی(e-tron) است. یکی از پیشتازان این عرصه، شرکت آلمانی آئودی است که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد. خودروی تمام الکتریکی مدل A6 محصول سال 2022 و از پیشرفته ترین فناوری های روز برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با A6 تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

a6

خودروی A6 از بدنه سدان ساخته شده است، که با هر بار شارژ می تواند مسافتی به 640 کیلومتر در ساعت را بپیماید. این خودروی آئودی از دو موتور الکتریکی استفاده می کند که هر کدام روی یک محور اتومبیل قرار داده شده و به همین دلیل این خودرو دارای دو دیفرانسیل می باشد. شرکت سازنده آن ادعا می کند که، این اتومبیل با استفاده از شارژ DC می تواند در مدت 25 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود. با توجه به طراحی بدنه آن، فضای باری بزرگی دارد. با توجه به کانسپتی که آئودی از این خودرو منتشر کرده، قابلیت حمل 4 نفر بزرگسال را نشان می دهد. نمونه اولیه A6 در سال 2022 معرفی شد و شرکت سازند قصد دارد آن را اوایل سال 2023 برای فروش عرضه کند.


در سال 2023 آئودی چه خودروهایی به بازار جهانی عرضه می کند؟
آئودی A6 یک مدل جدید در خط تولید خودروهای تمام الکتریکی این شرکت محسوب می شود. قرار است این ماشین به مدل های Q4 و GT سدان اسپورت، ملحق شود.


قیمت A6 e-tron
در حال حاضر اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی A6 منتشر نشده است. اما کارشناسان تخمین می زنند که قیمت آن با مدل S تسلا برابر باشد. این خودرو در سه تیپ مختلف عرضه می شود، که از قبیل پرمیوم با قیمت 80 هزار دلار، پرمیوم پلاس 90 هزار دلار و پرستیژ100 هزار دلاری خواهد بود.


مشخصات فنی A6 e-tron
A6 با طول ۴٫۹۶ متر، عرض ۱٫۹۶ متر و ارتفاع ۱٫۴۴ متر؛ دارای قدرت 470 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر در دور بر دقیقه است. این خودرو می تواند در 4 ثانیه شتاب خود را از صفر به 100 برساند. علاوه بر این ها، سوخت آن کاملا برقی است. چراغ‌های جلوی اتومبیل A6 از یک آرایه ماتریسیLED باریک ساخته شده که می تواند به صورت پروژکتور هم عمل کند.
یکی از جذابیت های این خودرو، امکان توسعه بازی ویدئوی در دیوار جلوی خودرو به جای نمایشگر مرکزی آن است. کانسپت این خودرو، روی پلتفرم (PPE) پریمیوم الکتریکی که توسط شرکت های پورشه و آئودی توسعه یافته، ساخته شده است.


       مقالات مرتبط



چاپ